Doeltreffendheid, samenhang en lokale media centraal tijdens de UMA Get Together 2025

Agenda / Media / News

  • 26/08/2025
    09:00 - 14:30

Op dinsdag 26 augustus vormt Dolce La Hulpe het decor van alweer de vierde editie van UMA Get Together in samenwerking met de UBA Media Date, de jaarlijkse inspiratiedag voor de Belgische mediasector. Een niet te missen event, want in samenwerking met UBA werd opnieuw een sprekersgezelschap van wereldklasse samengesteld. Onder anderen Magda Nenycz-Thiel, Mats Rönne en Andrew Tindall komen langs.

Nadat marktonderzoeker Orlando Wood (System1 Group) het publiek vorig jaar op beklijvende wijze had meegenomen in zijn kijk op creatieve effectiviteit, is het dit jaar de beurt aan zijn collega en senior vice president global partnerships Andrew Tindall. Met zijn veelzijdige achtergrond in de wereld van marketing, data en innovatie is hij een van de meest boeiende media-experts die het Verenigd Koninkrijk rijk is. Verwacht van Tindall een vurig pleidooi voor consistentie.

Internationaal panel

De jonge Brit is niet de enige internationale topspreker op het programma, dat van 9.45 uur tot 12.15 uur duurt en omkaderd wordt door een receptie met koffie (vanaf 9.00 uur) en een uitgebreid lunchbuffet – aan netwerkgelegenheden geen gebrek.

Uit Zweden verschijnt Mats Rönne ten tonele. Deze ervaren media effectiveness strategist is de geestelijke vader van het befaamde effectiveness system, de verzameling van 36 ultieme KPI’s die hij in geuren en kleuren uit de doeken zal doen.

Effectiviteit is de rode draad op UMA Get Together, want ook professor Magda Nenycz-Thiel zal het erover hebben. Zij is actief aan het Australische Ehrenberg-Bass Institute, het grootste centrum voor marketingonderzoek op aarde geleid door Byron Sharp. De essentie van haar ongetwijfeld interessant betoog: reclame-investeringen vragen een evidence-based approach.

Lokale media-expertise

Geen UMA-evenement zonder aandacht voor het lokale. In samenwerking met Trustmedia vond een B2B-studie plaats naar de (spoiler alert: aanzienlijke) meerwaarde van lokale media-expertise. De voornaamste inzichten worden in primeur bekendgemaakt tijdens een panelgesprek op de UMA Get Together.

François Chaudoir, CEO van mediabureau SPACE en vicevoorzitter van UMA, mag het gebeuren in Terhulpen straks aftrappen. Bart De Pauw (WPP Media) is opnieuw moderator.

Mediaprofessionals op zoek naar kennis, inspiratie en waardevolle ontmoetingen kunnen zich inschrijven voor UMA Get Together via de volgende link: https://uma.be/evenement/uma-get-together-3/. Mederwerkers van UMA-leden bekomen daar een gratis ticket, wie geen lid is, betaalt €190 + BTW.