Op 21 juni 2022 lanceerde Handicap International in samenwerking met Done by Friday de tweede editie van #WeMoveTogether. Een campagne die loopt van 21 juni tot en met 28 juli. Gedurende deze periode biedt de NGO 7 unieke wandelingen aan in steden en natuurgebieden in België. Tijdens de wandelingen nemen verschillende experten van Handicap International je via podcasts mee in hun leefwereld. Daarmee vraagt Handicap International aandacht voor het belang van revalidatiezorg voor personen met een fysieke beperking.
Samen met lokale partners stelde Handicap International de 7 unieke wandelroutes samen. Het zijn diverse wandelparcours: van puur natuur tot stedelijk, van 1,5 tot 12 kilometer, van toegankelijk voor iedereen tot uitdagend voor durvers. De wandelingen brengen je voorbij erfgoed, lavendelvelden, bloemenplukweides, boerderijen, brouwerijen, bossen, riviertjes, speelpleinen en kloosters. Het project en de wandelroutes werden ontwikkeld en begeleid door Done By Friday. Wavemakers ondersteunt de campagne PR-matig.
De nood aan kwalitatieve revalidatiezorg is groot. 250 miljoen mensen ontbreken een mobiliteitshulpmiddel en slechts 10 procent heeft toegang tot kwalitatieve revalidatiezorg. Verschillende medewerkers van Handicap International delen hun eigen verhaal en ervaringen aan de hand van een reeks podcasts, afgestemd op de verschillende wandelingen. Je gaat zowaar samen op wandel. Paralympisch athlete Léa Bayekula, ambassadrice van Handicap International, toont haar steun voor deze campagne en de inclusiviteit van de wandelingen. 5 van de 7 wandelingen zijn namelijk rolstoeltoegankelijk.
Wie de #WeMoveTogether-campagne wil steunen kan de routes en bijhorende podcasts downloaden via www.handicapinternational.be, ermee op pad gaan en een foto of boodschap delen op sociale media met de hashtag #WeMoveTogether. Nóg meer steunen, kan door Blauwe Veters, het symbool van Handicap International, online te bestellen. Een setje, gemaakt uit gerecycleerd materiaal, kost 3 euro. Strik je veters en ga samen met Handicap International op wandel.
Credits
- Client: Handicap International
- Agency: Done by Friday
- Strategy: Kendy Smits
- Accounts: Sven Boelpaep, Jessica Jacobs, Alessandro Jimenez
- Creation: Kenny Timmermans
- Art Director: Marnix Robyns
- Design: Jelmer Dam
- Photography: Evert Thiry
- Audio: Ken Pichal (De Kiem)
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]