Dorien Cox stapt in Ovide België

News / People

Ovide Agency opent op 1 januari 2022 de deuren van het kantoor in België.  Dorien Cox (midden op de foto) sluit zich aan bij het jonge PR-bureau en wordt mede-eigenaar van de Belgische hub. Sinds de oprichting twee jaar geleden is Ovide Agency vanuit Utrecht verantwoordelijk voor PR-campagnes voor klanten als Netflix, Swapfiets, Budbee, Dirk van den Broek en Thuisbezorgd.nl. Het kantoor in België is een nieuwe fase waarin Ovide met de ervaringen en groei van de afgelopen jaren op zak, verder durft te kijken dan de eigen landsgrenzen. Dorien Cox: “Na tien jaar als consultant en director bij andere bureaus, kreeg ik steeds meer zin om ook zelf te gaan ondernemen. Samen met deze twee sterke partners de kans krijgen om Ovide België op te richten, is de uitdaging waarnaar ik op zoek was. Ik geloof sterk in de formule van Ovide en ben ervan overtuigd dat het bureau een meerwaarde zal zijn voor de Belgische markt.” 

Ovide België opent haar deuren in Spaces in Antwerpen. Het kantoor moet tegen het eind van 2022 een team van drie professionals huisvesten. Dorien Cox (36 jaar) brengt ruim 10 jaar aan ervaring uit de PR- en marketingwereld met zich mee. De afgelopen vijf jaar gaf ze leiding aan het team van PR-bureau Coopr in België, waar ze verantwoordelijk was voor klanten als Thalys, IWG, IKEA en Netflix. Eerder werkte ze als PR consultant bij communicatiebureau RCA Group aan campagnes voor onder meer Coca-Cola en KitchenAid. Gijs Moonen, mede-oprichter van Ovide Agency: “Dorien is de perfecte aanvulling; ze ontwikkelde succesvolle PR-campagnes in haar vorige functies en heeft een enorme drive. Haar expertise en ondernemende karakter zijn precies waar we als team op willen voortbouwen om nog meer spraakmakende campagnes in de Benelux uit te rollen. Met de komst van Dorien gaan we met Ovide een volgende fase in waarin we met het bureau verder kijken dan Nederland.”