Dove gaat voor 100% gerecycled plastic en plasticvrij

Dove kondigt nieuwe initiatieven aan waardoor het gebruik van nieuw plastic met meer dan 20.000 ton per jaar terug wordt teruggedrongen. Zo maakt het bedrijf wereldwijd alle verpakkingen van haar iconische beauty zeep plasticvrij. Dove lanceert daarnaast nieuwe flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic. En Dove start testen met nieuwe navulbare deodorant, om het gebruik van plastic verpakkingen sterk te verminderen.
Dove heeft gekozen voor lange-termijn aanpassingen, in plaats van eenmalige initiatieven om daardoor structurele duurzame impact te garanderen. Het merk heeft zich ten doel gesteld om voorop te lopen in de transitie naar een circulaire economie voor plastic en als merk positieve verandering in gang te zetten binnen de beauty-sector en de gehele waardeketen. Samen met de initiatieven roept Dove op om samen versneld het tij te keren en het wereldwijde plasticprobleem op te lossen door gezamenlijke actie van overheden, wetenschap, maatschappelijke organisaties, consumenten en bedrijven. Plastic vormt momenteel een van de grootste uitdagingen wereldwijd voor het milieu, de oorzaak is een lineair consumptiemodel waarbij plastic eenmalig gebruikt wordt. Om bij te dragen aan de oplossing willen we naar een circulaire economie voor plastic, waarin plastic wordt hergebruikt en gerecycled. Dove versnelt met haar acties de transitie volgens het principe no | better | less plastic.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]