DriveNow en Ahooga in actie!


« Ahooga past perfect in onze mobiliteitsvisie, » zegt Christian Lambert, managing director van DriveNow België. « Brussel heeft, net zoals veel andere hoofdsteden, mobiliteits- en parkeerproblemen. Stel je voor dat inwoners een fiets van Ahooga in de koffer van een DriveNow-wagen leggen. Dan heb je een heel flexibele, aangename en efficiënte oplossing die twee vormen van transport met elkaar combineert. En bovendien is het zo een perfecte aanvulling op het transportsysteem dat Brussel nu al heeft. »
DriveNow is actief sinds 2011 en de carsharing-service wordt ondertussen al gebruikt door meer dan 900.000 Europeanen. Hun wagenpark in Brussel bestaat uit 310 auto’s, waaronder een deel elektrisch, en Brussel is de tiende Europese stad waar ze hun diensten aanbieden. Geregistreerde gebruikers rijden met de auto’s van punt A naar punt B, en dat zonder ze op voorhand te reserveren. Op het einde van hun rit laten ze de wagen achter op gelijk welke legale plek in het Brusselse grondgebied. De dienst is 24 uur per dag beschikbaar via het free-floating-principe.
Het Belgische bedrijf Ahooga gelooft dat een aangename manier van verplaatsen de sleutel is tot gelukkige stedelingen. Met een aangepaste mix van mobiliteitsvormen kunnen we onze steden omvormen en ons meer verbonden, levendig en vrij voelen. In 2015 creëerde Ahooga ’s werelds eerste comfortabele, elektrische en ultralichte plooifiets, wat op die manier zorgt voor een intermodaal systeem. Hun bewezen product zorgde al voor honderden tevreden fietsers in heel Europa.
« We hebben helemaal niets tegen auto’s, » zegt Philippe Lefrancq, medeoprichter van Ahooga. « Het is eigenlijk een uitstekend middel dat vroeger synoniem stond voor vrijheid en waar mensen emotioneel aan gehecht zijn. Maar het mag natuurlijk niet de enige manier van transport zijn. Het heeft geen nut om twee (soms drie) auto’s per gezin te hebben, vooral in Brussel waar er al een geïntegreerde en veelzijdige mobiliteitsoplossing is. Wat we met DriveNow en deze intermodale oplossing doen, is waarschijnlijk een van de meest efficiënte manieren om – binnen de beschikbaar infrastructuur -stappen vooruit te zetten richting duurzame mobiliteit. »
Om geïntegreerde mobiliteitsoplossingen in Brussel aan te moedigen, bieden beide bedrijven financiële voordelen aan iedereen die gebruikmaakt van hun aanvullende producten en diensten.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]