Duval Guillaume ontmaskert slavenhandel

Crea / News

Poetsvrouwen, prostituees, keukenhulpen, bouwarbeiders, carwashmedewerkers... In België zijn meer dan 23.000 mensen slachtoffer van moderne slavernij. Elke dag zijn ze rondom ons, en toch blijven ze onzichtbaar. Daarom realiseerde Duval Guillaume een opvallende actie voor PAG-ASA, de vereniging die al 25 jaar strijdt tegen mensenhandel, om de regering en het grote publiek te sensibiliseren.

De Kunstberg werd bedekt met schaduwen van de slachtoffers van moderne slavernij. Deze silhouetten op ware grootte onthullen de aangrijpende verhalen van enkele slachtoffers aande hand van verschillende video’s. Je kan ze bekijken door de schaduwen te scannen of opde website pagasa.be. Op die manier werd iedereen eraan herinnert dat deze verhalen zich dagelijks rondom ons afspelen, in de schaduw.

Credits
Agency : Publicis Groupe/Duval Guillaume
Client : PAG-ASA
Client contact : Sarah De Hovre, Mara Loriatti
Account team : Jessica Danese, Anaïs Lavie, Allen Marchant, Rocio Servide Strategic Director : Jorian Vanvossel
Creative Director : Koenraad Lefever
Creatives : Simon Detournay, Célestin Metens, Dries De Wilde Testimonial videos : Jekyll’n’Hyde
Producer : Ingrid Deuss
Filming & Post Production : Bart Callaerts
Sound Production : Saartje Goris, Tom Garcia
Graphic Design : Olivier Laga