EACA brengt een pan-Europese jury samen voor #Campaign4Good

4schools / Awards / News / People

De European Association of Communications Agencies (EACA) heeft de samenstelling bekendgemaakt van de jury die de inzendingen zal beoordelen voor #Campaign4Good: Safety by Design, een Europese wedstrijd die jonge creatieven oproept om bewustmakingscampagnes te ontwikkelen rond kindveiligheid in de digitale wereld.

Dit jaar bestaat de jury uit bureaudirecteurs, vertegenwoordigers van het middenveld en leden van het Europees Parlement, wat de brede betrokkenheid van zowel de reclamewereld als de Europese instellingen bij dit initiatief onderstreept. Onder de juryleden bevinden zich onder meer leidinggevenden van McCann, Dentsu, TBWA, BBDO, Ogilvy, Innocean, Adam&Eve, evenals Charley Stoney, CEO van de EACA, en de Europarlementsleden Dora David en Manuela Ripa. Ook leden van het EACA Young Board, die meewerkten aan het opstellen van de briefing, maken deel uit van de jury.

LEES OOK: EACA mobiliseert de reclame-industrie voor de bescherming van kinderen online

De wedstrijd, georganiseerd met steun van de 5Rights Foundation en ACT Responsible, moedigt deelnemers aan om schadelijke of verslavende ontwerpprocessen in digitale omgevingen aan te kaarten en oplossingen te bedenken voor veiligere online ruimtes voor minderjarigen.

De winnende campagne zal in 2026 pro bono worden geproduceerd en verspreid in heel Europa, en wordt voorgesteld tijdens het Effie Europe Gala op 10 december 2025 in Brussel, in aanwezigheid van Europees commissaris Michael McGrath, bevoegd voor democratie, justitie, de rechtsstaat en consumentenbescherming.

Met dit initiatief willen de EACA en haar partners creatieve expertise en institutioneel engagement samenbrengen, en zo de rol van communicatiebureaus benadrukken in het bevorderen van verantwoordelijke communicatiepraktijken ter bescherming van kinderen online.

LEES OOK: Jong creatief talent aan zet: EACA en 5Rights strijden voor online bescherming van kinderen