Als je deze zomer in Brugge een frietje gaat stekken, is de kans groot dat het is ingepakt in een Van Eyck-kunstwerk. Voor de nieuwe zomercampagne ‘Classics for classics’ van Musea Brugge verbindt Mutant de Brugse museumklassiekers met de klassieker waar iedere Belg trots op is: frieten. Want geef toe, de Madonna van Van Eyck en je favoriete stoofvleessaus, het zijn allebei kunstwerken. Ook nodigde Musea Brugge bekende Bruggelingen uit, zoals Sali Haidara (#LikeMe-actrice) en Wannes Loosveldt (festivalorganisator), om hun favoriete kunstwerk uit de collectie en hun favoriete frituursnack te delen. Met deze campagne wil Musea Brugge hun vaste collectie opnieuw spannend maken voor een (inter)nationaal publiek.
Naast het inpakpapier en de puntzakken zal je de kunstwerken ook letterlijk kunnen proeven. In samenwerking met foodarcheoloog Jeroen Van Vaerenbergh en chef Pieter Lonneville creëerde Musea Brugge een nieuwe frietsaus genaamd ‘Sause’ geïnspireerd op de smaken van de 15e eeuw. Verwacht je aan een frietje met toetsen van paradijskorrel, mosterdzaad en gemberwortel. Smakelijk.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]