Ter gelegenheid van 1 april, lanceerde Burger King de « Fake News Generator »: een nieuwsgenerator waarmee de Belgen de stad kunnen kiezen waar het eerste Belgische Burger King-restaurant zal worden geopend. De bekende hamburgerketen wilde met dit initiatief inspelen op de geruchten over de eerste openingen, terwijl het zelf nog geen enkele stad of datum officieel heeft bevestigd.Het ‘(fake) news’, dat Burger King postte op haar social media-kanalen , kondigde de opening aan van het eerste Burger King-restaurant in Durbuy, gekend als « het kleinste stadje ter wereld ». Door op het artikel te klikken, kwamen de lezers terecht op een website waar een aprilvis verscheen. Hierop konden ze op hun beurt een stad naar keuze selecteren om ‘fake’ artikels te genereren en zo hun vrienden beet te nemen.
Het initiatief ging gepaard met de officiële opening van de social media-kanalen van het merk in België: het heeft vanaf nu dus nationale pagina’s op Facebook en Twitter (@BurgerKingBE_NL).
In België wordt Burger King, samen met het merk Quick, door Burger Brands België beheerd. De eerste Burger King-restaurants worden verwacht in de zomer van 2017. Deze campagne werd bedacht door Buzzman, dat zoals eerder bericht de campagnes voor Burger King in ons land zal ontwikkelen. Campagnes voor Quick zijn in handen van Happiness.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]