Effie Awards Europe 2020: de shortlist!

Awards / News

De Effie Awards Europe 2020-jury heeft 52 campagnes op de shortlist gezet. Effie Europe is een jaarlijkse wedstrijd die de meest effectieve commerciële communicatiecampagnes in Europa beloont. "Het is een symbool van bewezen reclame-effectiviteit en een eerbetoon aan het partnerschap tussen klant en bureau."

Van de 52 finalisten stonden er 30 op de shortlist van de open competitie en 22 in de categorie "Best of Europe". De finales van de algemene categorieën vinden plaats op 16 en 17 november. De finalisten zijn afkomstig van een reeks bureaus uit België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Italië, Polen, Roemenië, Rusland, Slowakije, Oekraïne en het Verenigd Koninkrijk. De jury wordt dit jaar mede voorgezeten door een klant en een agency manager: Claudia Kuhn, Brand Building en Integrated Communication Manager bij Procter and Gamble en Brian McCarter, Chief Strategy Officer, EMEA bij Ogilvy.

De jury bestaat uit 90 professionals uit de industrie uit bijna 20 Europese landen - ook België - en zal de winnaars voor 2020 bepalen. De jureringssessies zijn gepland voor eind oktober en november. We kunnen u nu al vertellen dat onder de Belgische finalisten, het EU Parlement is geselecteerd in de categorie Government, Institutional & Recruitment voor de campagne Choose Your Future - European Elections - European Parliament. En de Special Olympics werd geselecteerd in de categorie Best of Europe - Positive Change voor haar Dare to sponsor! campagne.

Klik hier om alle finalisten te zien. 

De Effie Awards Europe worden georganiseerd door de European Association of Communications Agencies (EACA) in samenwerking met Procter & Gamble, de European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA), de European Publishers' Council, Adforum.com en Viva Xpress Logistics.