Effie Awards kennen recordaantal inschrijvingen

Awards / News

Dit jaar dingen 28 cases mee naar een Gold, Silver of Bronze Effie Award. Daarmee is 2020 het in aantal deelnames meest succesvolle jaar in het meer dan 30-jarige bestaan van de prijzen die het belang van bewezen effectiviteit in marketingcommunicatie onderstrepen. De deelnemende cases komen uit heel diverse sectoren. “De nieuwe afbakening van de categorieën speelt allicht een grote rol in het succes. De focus ligt nu op het doel en niet op de sector,” legt Lydia Desloover, directeur Effie Belgium uit. Voortaan wordt elke case ingeschreven in één van de volgende vijf groepen:

  • gedragscampagne – kort
  • gedragscampagne – lang
  • merkcampagne
  • maatschappelijke impact
  • small is beautiful

Een  30-koppige jury beoordeelt in de loop van de zomer de deelnemende cases. De aftrap van het jureringsproces gebeurde op 19 juni via een online samenkomst. Op 3 september verzamelt de jury een tweede keer om te debatteren over de inzendingen de toegekende punten.

De jury wordt dit jaar voor de laatste keer voorgezeten door Mira de Maeyer, CMO & VP marketing branded consumer healthcare bij Perrigo. Zij geeft nadien de fakkel door aan Bénédicte Lobelle, chief marketing en sales officer bij de Nationale Loterij. De Effie Award Ceremony en het Effectivenes Forum vinden plaats op 24 september 2020.