Op 23 oktober opent Wibra zijn eerste winkel in Frankrijk. RCA ontwikkelde daarvoor de campagne ‘Qu’est-ce qui se cache derrière Wibra?’ (Wat schuilt er achter Wibra?).
‘Qu’est-ce qui se cache derrière …’ is een uitdrukking die Fransen gebruiken om aan te geven dat ze iets niet kennen. Het ideale vertrekpunt dus om nieuwkomer Wibra te lanceren op de Franse markt. RCA legde hiermee de focus op het verrassende en uitgebreide aanbod van de discounter, meteen ook de sterkste troef ten opzichte van de Franse concurrentie.
Dit verrassingseffect kwam volop tot uiting in de aanloop naar de opening. Via kijkgaten in een bache aan de winkel in Lille zagen voorbijgangers panelen die het aanbod van Wibra voorstelden. Hetzelfde principe kwam terug bij een fietsactie: op de bagagedragers van twee fietsen stonden grote constructies met kijkgaten die zicht gaven op het assortiment.
Ook voor het digitale gedeelte haalde RCA alles uit de kast. Zo creëerden ze een verrassende kennismakingsvideo voor zowel een campagne op Meta en YouTube als een grootschalige DOOH-campagne in drie shoppingcentra in Lille. Na de opening van de winkel liep er ook nog een campagne met carrouseladvertenties en werd de fietsactie nog eens herhaald. Alles om ervoor te zorgen dat iedereen in de regio weet wat er nu precies schuilgaat achter Wibra.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]