De zomer is gedaan. Nu de temperaturen jammer genoeg dalen, zal ons energieverbruik terug stijgen. Slim omgaan met energie wordt daardoor opnieuw belangrijker. Of het nu is om je factuur of om je CO2 uitstoot te verlagen. ENGIE wil z’n klanten nog beter helpen om dat op een slimme manier te doen. Met een tool die iedereen wel in de achter- of jaszak heeft zitten: de smartphone.
Hoewel iedereen er een heeft, gebruiken we die allemaal op een andere manier. Er zijn bijvoorbeeld de geeks, die er constant mee bezig zijn en er zijn anderen, die het graag bij de basis houden; gewoon bellen of sms’en. Aangezien ENGIE er echt voor iedereen is, wil het met z’n nieuwe Smart App er ook voor iedereen zijn; of je nu simpelweg je maandelijkse energierekening wilt checken of graag tot in detail je verbruik wilt analyseren.
De Smart App is een slimme tool. Je ontvangt bijvoorbeeld maandelijkse rapporten over je energieverbruik. Je kan dankzij het advies van ENGIE makkelijk zélf je voorschotten aanpassen. En wie geen digitale meter heeft en toch z’n verbruik wil monitoren, ontvangt herinneringen om z’n meterstanden door te geven. Handig!
Op 7 oktober lanceert ENGIE z’n nieuwe versie van de Smart App via billboards, TV, en online video in samenwerking met TBWA. Ze tonen hoe Lola, die graag ontspannen in de zetel zit, haar voorschot kan aanpassen wanneer het haar uitkomt. Hoe Fred gemotiveerd wordt door zijn maandelijkse energierapport, én hoe Tom, die graag een reminder krijgt om zijn meterstanden door te geven.
Credits:
Smart App Campaign
ENGIE
TBWA
Client
Gaetano Palermo
Steven Verlinde
Suzanne Mioulet
Catherine de Lausnay
Sophie Delperdange
Creative Team
Creative Director: Steven Janssens
Copywriter: Wilfrid Morin
Art Director: Lennie De Troyer
Digital Creatives: Pol Labaut & Julien Roubaud
Account Team
Client Services Director: Ophélie Vanhagendoren
Account Director: Hien Molly Vu Duc
Account Executive: Daphné Loonen
Strategy
Strategic Director: Stéphanie Vercruysse
Senior Brand Strategist: Kim Leunen
Senior Experience Strategist: Jolien van Heyste
Junior Brand Strategist: Tine Schops
Production
Head of production: Mieke Vandewalle
Agency producer: Cindy De Mooter & Shana Duprez
Production company: Czar
Producer: Maarten De Sutter
Director: Salsa
DOP: Grimm Vandekerckhove
Post-production
Post-production company: MAKE
Post-producer: Leslie Verbist
Offline Editor brandfilm: Manu Van Hove
Online Editor: Gert-Jan Verdeyen & Pierre Mailly
Grading brandfilm: Xavier Dockx
Music & sound design: Gwenn Nicolay
Media
Media Agency: Space
Media Planner: Hélène Rousseau
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]