ENGIE en TBWA lanceren app voor wie wakker ligt van energie

Crea / News

De zomer is gedaan. Nu de temperaturen jammer genoeg dalen, zal ons energieverbruik terug stijgen. Slim omgaan met energie wordt daardoor opnieuw belangrijker. Of het nu is om je factuur of om je CO2 uitstoot te verlagen. ENGIE wil z’n klanten nog beter helpen om dat op een slimme manier te doen. Met een tool die iedereen wel in de achter- of jaszak heeft zitten: de smartphone.

Hoewel iedereen er een heeft, gebruiken we die allemaal op een andere manier. Er zijn bijvoorbeeld de geeks, die er constant mee bezig zijn en er zijn anderen, die het graag bij de basis houden; gewoon bellen of sms’en. Aangezien ENGIE er echt voor iedereen is, wil het met z’n nieuwe Smart App er ook voor iedereen zijn; of je nu simpelweg je maandelijkse energierekening wilt checken of graag tot in detail je verbruik wilt analyseren.

De Smart App is een slimme tool. Je ontvangt bijvoorbeeld maandelijkse rapporten over je energieverbruik. Je kan dankzij het advies van ENGIE makkelijk zélf je voorschotten aanpassen. En wie geen digitale meter heeft en toch z’n verbruik wil monitoren, ontvangt herinneringen om z’n meterstanden door te geven. Handig!

Op 7 oktober lanceert ENGIE z’n nieuwe versie van de Smart App via billboards, TV, en online video in samenwerking met TBWA. Ze tonen hoe Lola, die graag ontspannen in de zetel zit, haar voorschot kan aanpassen wanneer het haar uitkomt. Hoe Fred gemotiveerd wordt door zijn maandelijkse energierapport, én hoe Tom, die graag een reminder krijgt om zijn meterstanden door te geven.

 

Credits: 

Smart App Campaign

ENGIE

TBWA

Client

Gaetano Palermo

Steven Verlinde

Suzanne Mioulet

Catherine de Lausnay

Sophie Delperdange

Creative Team

Creative Director: Steven Janssens

Copywriter: Wilfrid Morin

Art Director: Lennie De Troyer

Digital Creatives: Pol Labaut & Julien Roubaud

Account Team

Client Services Director: Ophélie Vanhagendoren

Account Director: Hien Molly Vu Duc

Account Executive: Daphné Loonen 

Strategy

Strategic Director: Stéphanie Vercruysse

Senior Brand Strategist: Kim Leunen

Senior Experience Strategist: Jolien van Heyste

Junior Brand Strategist: Tine Schops

Production 

Head of production: Mieke Vandewalle

Agency producer: Cindy De Mooter & Shana Duprez

Production company: Czar

Producer: Maarten De Sutter

Director: Salsa

DOP: Grimm Vandekerckhove

Post-production 

Post-production company: MAKE

Post-producer: Leslie Verbist

Offline Editor brandfilm: Manu Van Hove

Online Editor: Gert-Jan Verdeyen & Pierre Mailly

Grading brandfilm: Xavier Dockx

Music & sound design: Gwenn Nicolay

Media

Media Agency: Space

Media Planner: Hélène Rousseau