Europabank laat je dromen wat je wil samen met June20

Crea / News

Na een eerste geslaagde B2B-campagne die begin dit jaar werd gelanceerd, is er nu het vervolg in de vorm van een B2C-campagne. Beide campagnes worden nu verder afwisselend in de verschillende media ingezet en versterken elkaar op die manier.

Even rewind. Begin dit jaar diepte June20 de positionering van Europabank verder uit en liet die strategisch aansluiten bij de huidige tijdsgeest. “De bank die durft” wil nu nog meer zeggen dat Europabank meegaat in jouw droom of plan, hoe groot je twijfel ook is. Want twijfelen doen we allemaal wel eens als we onze dromen proberen na te jagen. Zeker in deze onrustige en soms financieel onzekere tijden. Europabank is dan de bank die wil meedenken en durvers wil ondersteunen bij hun projecten, zowel in de privé- als professionele sfeer.

Herinner u dat België het hoogst scoort op de Hofstede-index van risicoaversie, hoger dan enig ander land. Dat betekent dat we zuinig zijn met ons geld. Maar deze voorzichtigheid kan ook de weg naar het realiseren van onze dromen belemmeren. De campagne speelt ook in B2C in op die voorzichtigheid en twijfel. Veel Belgen met plannen doen hun enthousiaste, spontane ‘ja’ teniet door er een ‘majaaa’ achter te zetten waarmee ze alles weer in vraag stellen en ze uiteindelijk ‘nee’ bedoelen.

De campagne laat op een ontwapenende en grappige manier zien dat je mag zijn wie je wil. En vooral dat je mag dromen van wat je wil. Alles kan en alles mag. Europabank zal nooit een oordeel vellen en altijd proberen jou vooruit te helpen door je twijfel om te zetten in durf.

De campagne wordt ook dit keer ingezet in affichage (digital OOH, 20m2, 2m2), radio, instore en ook via
verschillende formaten online video (30”, 15” en 6”) op YouTube en Meta en via Fillboards op tankpistolen.

 

Credits:

Client : Europabank
Client contact : Amaury Rooselaer, Katleen De Maesschalck
Account Team : Frederik De Zutter, Milan Pollet, Naomi Wullaert
Media planning : Zigt
Stratégie : Peter Loiseaux, Wolf Florizoone
CD : Kris Lenaers
Création : Jelle van Garderen, Silke Beurms, Lennie De Troyer
Copy FR : Fabrice Storti
Design Director : Lim Sijmons
Design : Catherine Van den Meersschaut
Motion Design : Pieter Olievier, Stef Deleurere
DTP : Catherine Van den Meersschaut

Film & Photography
Production Company : De Machine
Executive Producer : Dimitri De Wolf
Production Manager : Andreas Vermeulen
Photo Production Manager : Yelena Van Sichem
Director : Henk Loorbach
DOP : David Doom
Offline & Online Editor : Gert Wassink
Audio & Sound Production : Raygun
Radio Production Company : Raygun
Photographer & Retouching : Lieven Dirckx