Evoke versterkt journalistieke, grafische en pr-flank

News / People

Na een sterk 2021 blijft Evoke ook in 2022 groeien. Met de aanwerving van Robin De Clercq, Mattias Brants en  Paul Geens haalt Evoke ruim 25 jaar aan verzamelde ervaring in huis, en versterkt het zich strategisch in pr en op audiovisueel vlak. Het team van de Brusselse communicatiespecialist in tech, transport en logistiek is nu negen koppen sterk, meer dan een verdubbeling op een jaar tijd, waarmee het zijn plaats in het Belgische pr-landschap definitief cementeert. “Pr is en blijft een sector apart, en vergt een combinatie van heel diverse eigenschappen en vaardigheden. In tegenstelling tot wat soms gedacht wordt, volstaat ‘het goed kunnen uitleggen’ niet. Het is bovendien een vak dat je niet op de schoolbanken leert, maar al doende ‘on the job’”, stelt Corneel Haine, oprichter en managing partner van Evoke. “In die zin zijn we bijzonder opgetogen ons team in de breedte te versterken met Robin, Mattias en Paul, die de nodige ervaring en maturiteit hebben om meteen met klanten aan de slag te gaan. Dat was nodig om onze groei te ondersteunen en tegemoet te komen aan de steeds groter wordende vraag naar video, en natuurlijk ook met het oog op verdere groei.”

Robin De Clercq (35) behaalde een master Communicatiewetenschappen en Journalistiek aan de UGent. Hij werkte ruim zeven jaar als (video)journalist, voornamelijk voor De Standaard, en was daarna aan de slag als zelfstandig contentcreator (zowel copy als video) en communicatieconsultant bij FINN. Bij Evoke zal hij zowel zijn ervaring in pr en corporate communicatie als met storytelling en video inzetten voor diverse klanten.

Mattias Brants (35) is eveneens een gediplomeerd communicatiewetenschapper (VUB), en volgde daarnaast opleidingen in webdesign en audiovisuele productie (RITCS). Tijdens een gevarieerde carrière werkte hij onder meer als reporter voor TV Brussel en audiovisueel assistent in de filmsector. Meer recent oefende hij verschillende communicatiefuncties uit binnen de VUB, waaronder communicatiecoördinator op de faculteit Sociale Wetenschappen en de Solvay Business School. Met zijn audiovisuele expertise en knowhow betekent ook zijn komst een serieuze boost voor het video-team van Evoke.

Paul Geens (33) is taal- en letterkundige van opleiding en is vijftalig. Naast diverse ervaringen bij onder andere KBC Autolease en Team Lewis was hij vier jaar aan de slag bij Vademecom, waar hij alle knepen van de communicatie leerde en zich ontpopte tot een sterke allrounder met een bijzondere expertise in copywriting en persrelaties, zowel nationaal als internationaal. Bij Evoke zal hij zich voornamelijk op pr toeleggen en vanuit zijn ervaring de jongere consultants coachen.

Foto van links naar rechts: Paul Geens, Mattias Brants en Robin De Clercq