#ExotismIsNear met Thalys en DDB

De wanderlust is dit najaar groter dan ooit. Thalys brengt Europeanen opnieuw samen in een nieuwe, gedurfde campagne rond haar belangrijkste bestemmingen. Met deze campagne, gecoördineerd in samenwerking met DDB, spreekt Thalys haar trouwste reizigers toe, en staat als het ware in teken van hoop en een positieve toekomst.
Thalys maakt haar reizigers hiermee duidelijk dat ze « niet ver moeten gaan om er even tussenuit te zijn ». Elke reis, zelfs dicht bij huis, is een gelegenheid om de kleine dingen te (her)ontdekken die onze buurlanden zo uniek maken. Aan de hand van deze originele campagne benadrukt Thalys de unieke eigenschappen eigen aan Brussel, Parijs, Amsterdam en Keulen om aan te tonen hoe dichtbij deze bestemmingen zijn. Thalys werkte hiervoor samen met Gil Anselmi, een jonge kunstenaar-fotograaf die een kleurrijke, levendige en dynamische campagne wist te creëren. Een geëngageerde aanpak die aantoont dat Thalys vastbesloten is om continu aan haar missie te blijven werken: het verenigen van Europa.
Een van de opvallende en onconventionele beelden die voor deze campagne zijn gemaakt, is gericht op de ‘business’ reizigers van Thalys en benadrukt het plezier om weer face-to-face met elkaar te werken. De campagne werd gelanceerd op 18 oktober in Ile de France en op 25 oktober in België, Nederland en de regio Noordrijn-Westfalen in Duitsland in DOOH (Digital Out of Home), op sociale media en via display. "Deze campagne heeft de codenaam "Durf" gekregen. We kiezen voor een gedurfde en meer gedifferentieerde toon die onze reizigers zin geeft om onze bestemmingen te ontdekken of te herontdekken," zegt Bruno Dierickx, Marketing en Sales director bij Thalys.
Credits
- ADVERTEERDERS BEHEERDERS: NICOLAS PETTEAU, ALICE AVENIER, PAULINE REMOND, BARBARA BRUYNOOGHE.
- VERANTWOORDELIJKEN AGENTSCHAP: XAVIER MENDIOLA, NICOLAS CARLOTTI, CAROLINE GIRARD, JUSTINE ROUX, DELPHINE LAPLANE.
- CREATIEF DIRECTEUR: ALEXANDER KALCHEV
- ARTISTIEK DIRECTEUR: JENNA HAUGMARD
- REDACTEUR ONTWERPER: JULIEN KOSOWSKI
- STRATEGISCHE PLANNING: ODILE SONG
- VERANTWOORDELIJKE KUNSTINKOOP: LAURIE DELAHAYES
- POST PRODUCTIE: OBVIOUS
- POST PRODUCER: VALERIE RAGUENEL
- MONTEUR: SAMUEL BEN-SIMON
- DIGITAL PROJECT MANAGERS: STEPHANIE BLAIN, ALEXANDRE MMONNOT, MEGANE BAUDOUIN, QUENTIN JACQ, MARINE GRISEZ.
- SOCIAL MEDIA: MARINE ALVES, KEREN MUNTLAK.
- PR: ANNE-MARIE GIBERT, ROMANA KUGERL
- DDB BRUSSEL: MOLLY WAEYTENS, FLUP COPPENS, KWINT DE MEYER, JAN LAMMENS.
- DDB AMSTERDAM: JAN SCHRAEYEN, KAREL DEJONGHE.
- DDB DUSSELDORF: PHILIPP STARCK, MALTE KRAFT, DOMINIK JANNING, KATHARINA ROEHL, KATHARINA SCHROEDER.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]