Facebook heeft gesleuteld aan de algoritmes die bepalen welk nieuwsbericht de gebruiker bovenaan zijn nieuwsfeed te zien krijgt, dat liet het op dinsdag weten in een blogpost. Daarmee wil de socialenetwerksite authentieke verhalen hoger plaatsen en spam en click-bait bestrijden. Facebook kreeg laatste tijd namelijk veel kritiek dat er via de site vals nieuws zou verspreid worden.
Voor de gebruikers zal de wijziging alvast niet opvallend zijn. « We verwachten dat de meeste pagina’s geen belangrijke veranderingen zullen zien in hun News Feed, » schrijft Facebook in de blogpost. « Sommige pagina’s kunnen een kleine toename zien van referral traffic of outbound clicks, sommigen een kleine daling. In ieder geval moeten ze verhalen blijven posten die relevant zijn voor hun publiek. »
Verder voegt Facebook ook real-time signalen toe aan haar ranking systeem om het te helpen bij het spotten van relevante trends. Zo zal de newsfeed voortaan beter kunnen inspelen op topics of pagina’s die goed scoren binnen uw netwerk.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]