Facebook gaat de strijd aan met vals nieuws

Facebook heeft gesleuteld aan de algoritmes die bepalen welk nieuwsbericht de gebruiker bovenaan zijn nieuwsfeed te zien krijgt, dat liet het op dinsdag weten in een blogpost. Daarmee wil de socialenetwerksite authentieke verhalen hoger plaatsen en spam en click-bait bestrijden. Facebook kreeg laatste tijd namelijk veel kritiek dat er via de site vals nieuws zou verspreid worden.
Voor de gebruikers zal de wijziging alvast niet opvallend zijn. « We verwachten dat de meeste pagina’s geen belangrijke veranderingen zullen zien in hun News Feed, » schrijft Facebook in de blogpost. « Sommige pagina’s kunnen een kleine toename zien van referral traffic of outbound clicks, sommigen een kleine daling. In ieder geval moeten ze verhalen blijven posten die relevant zijn voor hun publiek. »
Verder voegt Facebook ook real-time signalen toe aan haar ranking systeem om het te helpen bij het spotten van relevante trends. Zo zal de newsfeed voortaan beter kunnen inspelen op topics of pagina’s die goed scoren binnen uw netwerk.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]