FamousGrey zoekt dikke katten voor WWF

Sommige katten genieten iets te veel van het goeie leven, terwijl andere katten moeten vechten om te overleven. Daarom lanceren WWF en FamousGrey « Big Cats Save Big Cats », een creatieve campagne die de Belgen aanmoedigt om hun « dikke » katten iets minder eten te geven en meer te geven aan de jaguar die het echt nodig heeft.
De jaguar is in gevaar. De grootste katachtige van het Amerikaanse continent leefde ooit op een gebied dat zich uitstrekte van de zuidelijke Verenigde Staten tot in het uiterste puntje van Zuid-Amerika. Vandaag is de grootte van zijn habitat met 50% afgenomen als gevolg van menselijke activiteiten. De gevolgen hiervan zijn rampzalig: de toegang van de jaguar tot mogelijke prooien is beperkt, zijn leefgebied is versnipperd en zijn voortbestaan is in gevaar. Naast de inspanningen die de jaguar moet leveren om zichzelf te voeden, is hij ook een belangrijk doelwit van stropers.De situatie waarin de jaguar leeft, staat in schril contrast met die van onze Belgische katten: 36% van de twee miljoen katten in België heeft namelijk overgewicht. Op basis van deze observatie stelde FamousGrey “Big Cats Save Big Cats” voor, een campagne die de situatie van de jaguar vergelijkt met die van het geliefde huisdier van de Belgen. FamousGrey ontwikkelde de website, www.bigcats.be, waarop Belgen via de “cat configurator” kunnen controleren of hun trouwe viervoeter overgewicht heeft. Daar kunnen ze ook de beschermingsprogramma’s van WWF financieel ondersteunen. Nadat bezoekers doneren via de tool, ontvangen ze praktisch advies en concrete tips om hun katten weer in vorm te helpen.
Deze webcampagne werd gelanceerd op dinsdag 13 november en wordt ondersteund door video’s die via de sociale netwerken worden uitgezonden. Parallel met deze creatieve campagne staat FamousRelations, het onafhankelijke maar geïntegreerde public relations bureau van FamousGrey, in voor de PR- en influencer marketing-component van de campagne. Voor deze gelegenheid vroegen ze aan de “beroemde katten” van Instagram om de campagne te ondersteunen.
WWF - Big cats save big cats - NL
WWF - Big Cats giphy - NL
WWF - Geef deze kat minder - NL
WWF - Grote kat NL - A
WWF - Grote kat NL - B
Credits
Client : WWF
Client contacts : Manon Bistiaux, Aurélien Lurquin
Agency : FamousGrey
Creative team : Marc Richard Vander Heyden, Diederik Jeangout
Creative Director : Peter Ampe, Jonathan Detavernier
Strategist : Coppelia de Crane d’Heysselaer
Account Director : Romy Vierhouten
Project Manager : Caroline Ropsy
Copywriter : Joanna Ryckaert, Charles-Elie Chauvaux
Designer : Gregory Ellinger, Aldjia Bessalah
Digital Project Manager : Marie Delrue
Developer : Arno Van Biesen
Experience director : Maarten Breda
RTV Producer : FamousGrey Productions, by Charlotte Bodson
Editing: FamousGrey Productions, by Sven Vanhee & Jasper De Ryck
PR : Famous Relations
- PR director: Kathy Van Looy
- PR manager: Justine Parys / Evy Vanderwaeven
- Influencer PR: Eline Vervloet
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]