Federate proeft van Rigoni di Asiago

Crea / News

Eind 2020 won Federate het communicatiebudget van Rigoni di Asiago na een creatieve pitch. Het Italiaanse familiebedrijf is pas sinds enkele jaren aanwezig in België, maar bestaat al sinds 1923. De waarde van het bedrijf steeg in 2020 met maar liefst 50%.

Het vlaggenschip is de Nocciolata-smeerpasta, gemaakt zonder palmolie. In België is dit het vijfde grootste merk op de markt (Nielsen-studie 2020). De rest van het assortiment bestaat uit de vele soorten Fiordifrutta-confituur (100% bereid met fruit) en Mielbio-honing (onverwarmd). Het bedrijf is volledig biologisch gecertificeerd, draagt zorg voor het milieu en hecht groot belang aan maatschappelijke waarden - op elk niveau. Rigoni di Asiago – dat momenteel volop groeit in verschillende landen en zeer sterk vooruitgaat in de Benelux - rekent op Federate om de bekendheid van de producten te vergroten in België. Daarnaast helpt Federate bij de positionering van het merk. Na een eerste postercampagne van 2m2 in de buurt van Delhaize, zullen er in de loop van het jaar nog meer acties worden uitgerold. Zo kan het grote publiek kennismaken met het “Bionissimo"-concept, dat werd ontwikkeld door het bureau: een concept dat de smaak en Italiaanse afkomst van de producten benadrukt en dat in 2021 de creatieve rode draad zal vormen.