De laatste keer dat koning Albert echt volop in het nieuws kwam, dateert van 2014, toen hij werd geïnterviewd door VTM NIEUWS- journalist Barend Leyts en RTL-TVi-journalist Pascal Vrebos. Nadien kwam Albert nog wel in het nieuws, maar we menen ons te herinneren dat dit niet zelden kwam door berichtgeving over het proces van Delphine Boël over de vraag wie haar biologische vader is.
Na dat interview in 2014 is het de huidige vorst, Filip I, die de lakens uitdeelt op mediavlak. Onze tool PUBInsights maakt dat erg duidelijk. PUBInsights vergelijkt merken en media en het koningshuis is natuurlijk ook een verzameling 'merken'. En de graad van koningsgezindheid is wellicht een andere zaak, maar in Vlaanderen is het mediagewicht van Filip groter dan in Franstalig België, waar Filip dan weer een grotere mediadekking heeft. En een opvallende datum, het voorbije jaar, is 18 mei 2016. Die dag ontmoette ons koningspaar de vorsten van Jordanië, koning Abdullah II en koningin Raina.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]