Floralux en Defiant laten horen waar je thuis begint

4schools / Crea / News

Floralux en Defiant, partner of Finch Collective, zetten de stap van tuincentrum naar thuiscentrum, met sonic branding als hartslag. Op deze manier creëren ze een eigen Floralux-wereld die volledig inspeelt op de Theatre of the mind.

Samen met Poumtchak bouwde Defiant voor Floralux een herkenbaar sound-universum: een merkscore voor verhaal, een kortere radioversie, en compacte soundlogo’s voor instant herkenning. Ownable en flexibel genoeg om mee te veranderen met de verschillende seizoenen. De launch leeft op online audio en radio in vier spots van 30 seconden, gemaakt met Studio Henri. Telkens met dezelfde positionerende master die opent met de herkenbare sound. Het slot is modulair en draait mee met het actuele thema (eindejaar, chrysanten, kerstdeco en kerstboom).

Ondersteunende out-of-homes en online advertising versterken deze wereld. Ook daar met een visuele brand-uplift, gecreëerd in samenwerking met het in-house team van Floralux. Deze wereld zullen we natuurlijk afmaken in de winkels zelf, waar de echte magie gebeurt. Zo inspireren Defiant en Floralux gezinnen om stap voor stap hun eigen thuis te maken.

CREDITS:

Brand: Floralux

Client: Fien Ternest

In-house design: Thomas Duthoo

Agency: Defiant

Client Service Director: Karel Vinck

Strategic Director: Maarten Van Herck

Creative Director: Lode Vochten

Sonic branding: Poumtchak

Sound production: Mr. Henri

Performance Marketing: Pomelo

Media Planner: Supersimpel