Frans, Duits of Letzebuërgs?

Luxemburg beslaat op geografisch vlak slechts een vijftiende van de oppervlakte van België, maar die verhouding gaat niet op wat het medialandschap betreft. Terwijl Franstalig België een twintigtal grote publieksmedia telt, biedt Luxemburg niet minder dan
12 dag- en weekbladen aan voor een bevolking van 576.249 inwoners. Die verscheidenheid lijkt verrassend en wordt ons met plezier duidelijk gemaakt door Jean-Michel Gaudron, partner bij Maison Moderne, het eerste onafhankelijke mediabedrijf van Luxemburg, en hoofdredacteur van het economisch en financieel maandblad Paper Jam. Volgens hem is het geheim van dit ruime aanbod ideologisch. “In Luxemburg behoort elk dag- of weekblad tot een duidelijke ideologie. De Luxemburger Wort is bijvoorbeeld de krant van het aartsbisdom. Tageblatt sluit dan weer dicht aan bij een socialistische vakbond. Le Journal was oorspronkelijk de spreekbuis van de liberale partij en de Zeitung vum Lëtzebuerger Vollek van de communistische partij. Enzovoort.”
Meer lezen doet u in PUB Magazine.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]