Luxemburg beslaat op geografisch vlak slechts een vijftiende van de oppervlakte van België, maar die verhouding gaat niet op wat het medialandschap betreft. Terwijl Franstalig België een twintigtal grote publieksmedia telt, biedt Luxemburg niet minder dan
12 dag- en weekbladen aan voor een bevolking van 576.249 inwoners. Die verscheidenheid lijkt verrassend en wordt ons met plezier duidelijk gemaakt door Jean-Michel Gaudron, partner bij Maison Moderne, het eerste onafhankelijke mediabedrijf van Luxemburg, en hoofdredacteur van het economisch en financieel maandblad Paper Jam. Volgens hem is het geheim van dit ruime aanbod ideologisch. “In Luxemburg behoort elk dag- of weekblad tot een duidelijke ideologie. De Luxemburger Wort is bijvoorbeeld de krant van het aartsbisdom. Tageblatt sluit dan weer dicht aan bij een socialistische vakbond. Le Journal was oorspronkelijk de spreekbuis van de liberale partij en de Zeitung vum Lëtzebuerger Vollek van de communistische partij. Enzovoort.”
Meer lezen doet u in PUB Magazine.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]