Frosch, Natuurpunt en Natagora willen veilige paddenovertrek

Elk jaar tussen eind februari en eind maart trekken duizenden kikkers en padden van hun winterplekje naar hun voortplantingspoel. Tijdens deze tocht moeten ze vaak drukke verkeerswegen oversteken. Een gevaarlijke onderneming, waarbij elk jaar heel wat verkeersslachtoffers vallen. Gelukkig kunnen de padden rekenen op de helpende handen van een heel pak vrijwilligers ondersteund door Natuurpunt en Natagora. Sinds 2000 werden tijdens de overzetacties al meer dan één miljoen amfibieën veilig de weg over gezet. Frosch, oftewel kikker in het Duits, is een trouwe partner van dit mooie initiatief in België.
Bij inheemse amfibieën loopt de biologische wekker af na de eerste buien, gecombineerd met hogere temperaturen. Padden, kikkers en salamanders kruipen dan uit hun schuilplaats en trekken instinctief naar het water met het doel zich voort te planten. Door het drukke verkeer in België houdt deze voortplantingstocht echter heel wat gevaar in voor de amfibieën.
Frosch, producent van ecologische onderhoudsproducten, hecht veel belang aan het welzijn van natuur en milieu. Krachtlijnen als ‘natuurlijk efficiënt, biologisch afbreekbaar, milieuvriendelijk,...’ typeren het bedrijf dat ernaar streeft de ecologische voetafdruk te verkleinen om zo de toekomst van iedereen en van onze kinderen te verzekeren. En dit jaar besteedt Frosch extra aandacht aan het welzijn van de lotgenoten van Fred de kikker, de mascotte van het merk, door haar steun te verlenen aan zowel de paddenoverzet campagne van Natuurpunt in Vlaanderen als die van Natagora in Brussel en Wallonië. Deze vrijwilligersorganisaties organiseren op verschillende plaatsen in België paddenoverzetacties en zetten zo naar jaarlijkse gewoonten de amfibieën veilig op weg.
Altijd al willen weten welke kikker of pad het meest op jou lijkt qua personaliteit? Ter ondersteuning van de paddenovertrek lanceert Frosch in samenwerking met Natuurpunt en Natagora dit voorjaar ‘De Grote Kikkertest’. Deze originele test opgezet door IVOX zal live gaan begin maart op onder meer www.frosch.be. Met ‘De Grote Kikkertest’ willen de drie partners het belang van amfibieën voor het Belgische ecosysteem benadrukken op een ludieke en educatieve manier.
Meer informatie over de verschillende paddenoverzetacties vind je op www.paddenoverzet.be (Vlaanderen) en www.batraciens.be (Brussel en Wallonië).
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]