Fruit en groenten in plaats van popcorn

Crea / Media / News

Delhaize Brightfish

Delhaize brengt campagne letterlijk en figuurlijk tot bij de bioscoopbezoekers “Gezondheid is voor Delhaize een topprioriteit. Fruit en groenten staan daarbij centraal. Met de actie ‘Geef hen zin in groenten en fruit’ willen we op een speelse maar leerrijke manier kinderen zin doen krijgen om meer fruit en groenten te eten. Dat doen we via een uitgebreide mediacampagne, workshops in scholen, degustaties en samplings,” vertelt Zeger Lindemans, Media Quality & Negotiation, Sponsor Manager Delhaize. “Zo leek de herfstvakantie ons een ideale periode om een samplingactie te doen in de grootste bioscoopcomplexen van het land.”

Bioscoopbezoekers konden niet alleen de spot op het grote scherm zien, maar kregen bij het naar buiten gaan ook een stuk fruit mee naar huis. Op die manier bracht de keten samen met Brightfish de campagne ‘Geef hen zin in groenten en fruit’ letterlijk en figuurlijk tot bij de mensen. "Doordat we het in de bioscoop doen, bereikten we bovendien een groot publiek op een erg korte tijdsspanne.”

De bioscoopspot van 60 seconden liep 2 weken in de bioscoop (week 43 en 44).  Daarnaast deelde Delhaize in totaal 21.500 appels uit in 10 bioscoopcomplexen.