Gaia en Untitled Workers Club roepen Beagles terug

Crea / News

Hoewel er alternatieven zijn, maakt de wetenschap nog altijd heel wat gebruik van dierproeven. ‘So what?’ denken vele mensen omdat er geen emotionele band is met de meeste proefdieren, zoals muizen en ratten. Naar aanleiding van wereldproefdierendag op 24 april zet Gaia dit probleem in de kijker.

Untitled Workers Club vond een eenvoudige en krachtige manier om de boodschap over te brengen. Namelijk door hondeneigenaars rechtstreeks aan te spreken. Ook op huisdieren worden immers proeven gedaan en dat raakt de Belg veel harder.

Via print, posters, display banners en social media werd een terugroepactie gelanceerd. Deze keer niet van een nachtlampje, een mixer of een airbag, maar van beagles. Vanwege hun lieve en volgzame karakter zijn honden en vooral beagles populair in testcentra.

Aan hun baasjes wordt gevraagd hun hond terug te brengen en een afspraak te boeken. Eenmaal op de landingspagina testmijnhond.be krijgen ze meer uitleg over deze dieronvriendelijke praktijken.

Credits

Adverteerder: GAIA
Contactpersoon: Ann De Greef
Agency: Untitled Workers Club
Creative Director: Christophe Ghewy
Strategie: Gwenn Nevelsteen
Project Manager: Arnar Gunnlaugsson
Grafisch Ontwerper: Bert Tas
Media: Davy Caluwaerts (Publicis Emil)
Online Media: Media Donuts