Hoewel er alternatieven zijn, maakt de wetenschap nog altijd heel wat gebruik van dierproeven. ‘So what?’ denken vele mensen omdat er geen emotionele band is met de meeste proefdieren, zoals muizen en ratten. Naar aanleiding van wereldproefdierendag op 24 april zet Gaia dit probleem in de kijker.
Untitled Workers Club vond een eenvoudige en krachtige manier om de boodschap over te brengen. Namelijk door hondeneigenaars rechtstreeks aan te spreken. Ook op huisdieren worden immers proeven gedaan en dat raakt de Belg veel harder.
Via print, posters, display banners en social media werd een terugroepactie gelanceerd. Deze keer niet van een nachtlampje, een mixer of een airbag, maar van beagles. Vanwege hun lieve en volgzame karakter zijn honden en vooral beagles populair in testcentra.
Aan hun baasjes wordt gevraagd hun hond terug te brengen en een afspraak te boeken. Eenmaal op de landingspagina testmijnhond.be krijgen ze meer uitleg over deze dieronvriendelijke praktijken.
Credits
Adverteerder: GAIA
Contactpersoon: Ann De Greef
Agency: Untitled Workers Club
Creative Director: Christophe Ghewy
Strategie: Gwenn Nevelsteen
Project Manager: Arnar Gunnlaugsson
Grafisch Ontwerper: Bert Tas
Media: Davy Caluwaerts (Publicis Emil)
Online Media: Media Donuts
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]