GBL Studio ontfermt zich over Peggy O.

Het kleine Brusselse communicatiebureau Peggy O. wordt opgenomen in het full-service reclamebureau GBL Studio uit Kortrijk. GBL Studio kenmerkt zich vooral door zijn B2B-expertise, rebranding en digital marketing campagnes. Met Peggy O. wil het nu ook de B2C-markt veroveren.
Peggy O. is niet nieuw in de reclamewereld. Met hoge hakken en borst vooruit flaneert ze al langer door de marketinggangen. Haar handtekening? Betekenisvolle campagnes voor merken die ertoe willen doen. Dat Peggy O. het kan, heeft het reclamebureau al dikwijls bewezen. Ze haalden al meermaals de voorpagina’s van de kranten en maakten met hun campagnes het verschil. Met merken zoals Weight Watchers, Dove, Vitalinea, de federatie van verzekeringsmakelaars, de Vrouwenraad en zoveel meer hebben ze ervaring in diverse sectoren. Je hoorde ongetwijfeld eerder al de krachtige slogans ‘Zo zie ik me graag’ van e5 mode en ‘Ja, het kan Anders’ van Hans Anders. Ook die kwamen uit de meesterbreinen van het vrouwenteam. “Onze intuïtie is vrouwelijk en dat voel je in alles wat we denken en doen. Waar wij wild van worden? Over de tongen gaan en het verschil maken. Het is leuk en opwindend, en de cijfers van onze klanten krijgen een boost," vertelt oprichter en ervaren communicatiespecialiste Heidi Seys.
West-Vlaamse spirit
GBL Studio en Peggy O. zijn geen onbekenden voor elkaar. Heidi Seys was eerder al aan de slag bij GBL als allround communicatiestrateeg. Met Peggy O. en hun tonnen B2C-ervaring vervolledigt het Kortrijkse bedrijf zijn communicatieaanbod. Andersom wordt Peggy O., die zich voorheen focuste op strategie en conceptontwikkeling, voortaan full-service. Cherry on top. Zaakvoerder Pieter Lefevre van GBL Studio: “Waarom zouden de mooie B2C-merken uit West- en Oost-Vlaanderen nog naar Brussel of Antwerpen moeten trekken? Hier zit evenveel strategisch talent, keiveel ondernemingszin, West-Vlaams pragmatisme en doorzettingsvermogen én een groot kostenbewustzijn. Wie zijn budget hier investeert, haalt er gegarandeerd meer uit.”
Het eerste wapenfeit van de nieuwe Peggy O. is alvast eentje om ‘u’ tegen te zeggen. Zo ontwikkelden ze een corporate social responsibility campagne voor Dove over het zelfbeeld van jongeren en de invloed van sociale media erop. Meteen een uitgelezen kans voor het bureau om te bewijzen dat ze zonder enig mediabudget de aandacht van de consument kunnen trekken met maatschappelijk relevante content.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]