Vanaf januari 2012 zal er een totaalverbod op tabaksreclame gelden. Dat wil zeggen dat de uitzonderingen voor winkels, die er vandaag nog zijn, ook zullen verdwijnen. Zij mochten namelijk nog een logo en de naam van een tabaksmerk aan de voorgevel hangen. De tussenperiode moet ervoor zorgen dat de administratie zich kan voorbereiden op controles en dat verkooppunten voldoende tijd hebben om aanpassingen te doen. Diverse organisaties die zich met gezondheid en (kanker)preventie bezighouden, reageerden al positief.
Imperial Brands, de fabrikant van de elektronische Blu-sigaret, maakt zich daarentegen "zorgen dat het absolute verbod het tegenovergestelde effect zal hebben." Dat omdat het verbod niet alleen van toepassing is op traditionele tabaksproducten, maar ook op elektronische sigaretten: "Weg dus met de mogelijkheid om rokers te informeren over de voordelen van elektrisch roken." Zo zouden onafhankelijke organisaties al bevestigd hebben dat e-sigaretten minstens 95% minder schadelijk zijn dan gewone sigaretten en dat rokers die overstappen naar het vapen de gezondheidsrisico’s aanzienlijk verminderen. “We willen het bewustzijn vergroten en consumenten informeren over de mogelijkheden van e-sigaretten als alternatief voor tabak,” zegt Miguel Denys, market manager bij Imperial Brands België & Luxemburg. “Dit is des te belangrijker nu, omdat de e-sigaret onlangs nog negatief in de media is gekomen wegens het gebruik van illegale stoffen. Het volledige verbod op tabaksreclame zal de zaken echter veel moeilijker maken. Ik vraag me af of deze maatregel de volksgezondheid wel ten goede zal komen én of het aantal rokers dat overstapt op een minder schadelijk product niet zal dalen…”
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]