Je zal vandaag als jong koppel maar een huisje willen kopen. Wie geen 20% van de prijs kan ophoesten, kan het vergeten bij de banken. 80% van alle huurders kan zich geen eigen huis permitteren. De baksteen blijft dus bij velen op de maag liggen. Daarom besloot Gilen Woonprojecten uit Sint-Truiden een tegenzet te doen. Ze bedachten een formule waarbij huurgeld wordt omgezet in kapitaal voor de aankoop van een woning. Met 5 jaar terugwerkende kracht zelfs. Dus zonder verplichting. Straf. Maar hoe zet je zoiets in de markt? Hoe zorg je dat het grote potentieel ervan naar waarde wordt geschat? Hoe ben je zeker dat je boodschap de juiste mensen bereikt?
Daarom klopte Gilen aan bij het Brusselse reclamebureau TBWA. Geef die unieke formule een unieke naam, was de aanbeveling. En zo werd ‘hamsterhuren’ geboren: je hamstert je huur om je huis te kopen. Het bureau ontwikkelde ook een kort instructief filmpje dat het concept helder uitlegt. Zonder hamsters. Daarnaast schakelde Gilen de PR-afdeling van TBWA in (TBWA\Pride). Die zagen meteen in dat het maatschappelijke aspect de ideale hefboom was voor een impactvolle PR-campagne. De pers pikte er dan ook gretig op in, en in zowat alle nieuwsmedia gonsde plots massaal het woord ‘hamsterhuren’.
Mission accomplished. Straks weer een woord bij in de Van Dale. Maar ga vooral zelfs eens kijken naar het instructief filmpje op www.hamsterhuren.be. En voor wie een eigen nestje zoekt: het is heerlijk wonen in het oosten van het land.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]