Beter eten begint bij betere producten. En die kwaliteit zit in het DNA van Delhaize. Nu grootschalige industrialisering en prijzendruk voedselkwaliteit bedreigen, terwijl de consument steeds kritischer wordt voor wat hij in z’n mond stopt, zet Delhaize even de kwaliteitspuntjes op de i. Veel mensen willen zo goedkoop mogelijk boodschappen doen. Maar tegelijkertijd halen steeds meer mensen hun neus op voor voedsel dat almaar goedkoper geproduceerd wordt, ten koste van de mensen die het moeten maken, milieu, gezondheid en smaak. Dat moet en kan beter. Voor Delhaize is dat een evidentie. Zo zijn ze al jaren bezig om elke dag nóg beter te doen. Deze belofte en garantie wilde Delhaize nu expliciet naar voren brengen.
Daarom ontwikkelde TBWA voor Delhaize een campagne die 100 % focust op de producten. Daarom maakt Delhaize in een full-page krantenadvertentie een belofte aan heel het land: #goedkanbeter. Delhaize engageert zich al geruime tijd voor beter, eerlijker eten. Het had als eerste fairtrade en bio in de rekken. En doet ook steeds minder zout, suikers, palmolie en additieven in zijn huisproducten. Maar het kan dus nóg beter. In radiospots, social posts, OOH, instore posters en het eigen magazine wordt verteld hoe o.a. koffie, biomelk, zalm, kabeljauw en brood bij Delhaize eerlijker en kwalitatiever geproduceerd worden. En dus ook écht beter zijn. Voor nu, en voor later.
CREDITS
Agency: TBWA\Belgium
Client: Delhaize – Jo Boone, Zara Versaen
Campaign Title: Trust & Quality
Creative Director: Frank Marinus
Creative Team: Stijn Klaver, Stefan Dias
Creatives: Chiara De Decker, Alexandre Ameye, Sandrine Rozenberg, Florence Gobert, Charlotte Mulders, Geert Feytons, Anke Verhaegen
Copywriting: Julien Riviezzo, Nadine Claes, Sarah Pierrequin, Albin Barry
Account team: Geert Potargent, Marieke Michils, Maria-Laura Laubenthal, Laure Ghekiere
Strategy : Kristof Janssens, Helena Gheeraert
Strategic media planner :Jolien Van Heyste
Traffic manager :Xandra Van der Mersch
Photography: Studio Wauters
Retouches: Marianne Gualtieri
DTP: Lea Leborgne, Karol Cepowicz
Digital design: Digital Craftsmen
Project Management: Max Van der Beken
Online production: Benjamin Van Maldergem
Production company: MAKE
Radio producer : Veerle Van Melkebeke
Online video producers: Lieselot Ral, Nele Cools
Post-production producers:KatrienVan den Brande
Video production & montage: Xavier Pouleur
Video post-production:Hilde Neetesonne
Motion Design : Enzo Piccinato, Federico Colella
Media Agency : Mindshare
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]