“We gaan hiermee ook terug naar onze roots,” verduidelijkt Bob Verbeeck, CEO Golazo Groep. “De oorsprong van het huidige Golazo ligt in consulting. Bij de start in 1990 heette het bedrijf ‘Consultants in Sports’ (CIS, dat later Octagon CIS en in 2007 Golazo werd). We leverden als eerste in België structureel advies aan merken om hun marketingdoelstellingen via de sport te realiseren. Mettertijd is onze focus verschoven naar mensen in beweging krijgen, maar binnen de groep is er opnieuw nood aan consulting en daarvoor hadden we nood aan een sterke partner.”
Peter Verplancke, oprichter en CEO Sportizon: “Vanaf de eerste gesprekken hadden wij een goed gevoel en voelden we de complementariteit van beide bedrijven. We zijn ook zeer blij om onderdeel te worden van een grote internationale speler die in volle expansie is.”
“Al jaren activeren wij merken op Golazo evenementen en werken we goed samen,” vertelt Michel Francken, managing director Sportizon. “Dit is een logische stap voor de verdere groei van Sportizon, onze sporten sluiten mooi aan op elkaar en wij werken vooral vanuit merkenhouder perspectief. We kijken er enorm naar uit!”