Golazo stapt in marketingbureau Sportizon

Communication / News

sportizonlogo3Sportbedrijf Golazo heeft een participatie genomen in Sportizon, een  marketingbedrijf gespecialiseerd in consulting en activatie in de sport. Golazo haalt via de samenwerking extra expertise binnen bij de groep voor strategisch advies (consultancy en activatie) aan merkenhouders (bedrijven, federaties, clubs,…). Voor Sportizon openen zich op deze manier nieuwe mogelijkheden voor een verdere groei. De belangrijke marketing en event activiteiten van Sportizon in teamsporten zijn bovendien erg complementair met de waaier aan sporten waar Golazo zich momenteel op focust. Voortaan kan elke merkenhouder in België terecht bij een combinatie van de twee bedrijven voor een totaalaanpak op het vlak van sport en beleving.

“We gaan hiermee ook terug naar onze roots,” verduidelijkt Bob Verbeeck, CEO Golazo Groep. “De oorsprong van het huidige Golazo ligt in consulting. Bij de start in 1990 heette het bedrijf ‘Consultants in Sports’ (CIS, dat later Octagon CIS en in 2007 Golazo werd). We leverden als eerste in België structureel advies aan merken om hun marketingdoelstellingen via de sport te realiseren. Mettertijd is onze focus verschoven naar mensen in beweging krijgen, maar binnen de groep is er opnieuw nood aan consulting en daarvoor hadden we nood aan een sterke partner.”

Peter Verplancke, oprichter en CEO Sportizon: “Vanaf de eerste gesprekken hadden wij een goed gevoel en voelden we de complementariteit van beide bedrijven. We zijn ook zeer blij om onderdeel te worden van een grote internationale speler die in volle expansie is.”

“Al jaren activeren wij merken op Golazo evenementen en werken we goed samen,” vertelt Michel Francken, managing director Sportizon. “Dit is een logische stap voor de verdere groei van Sportizon, onze sporten sluiten mooi aan op elkaar en wij werken vooral vanuit merkenhouder perspectief. We kijken er enorm naar uit!”