Google Chrome wil opdringerige reclame blokkeren

Internetbrowser Chrome gaat vanaf begin volgend jaar bepaalde online advertenties blokkeren, zo staat te lezen in een blogpost van moederbedrijf Google. Meer bepaald gaat het over reclame die niet voldoet aan de standaarden van de Coalition for Better Ads, zoals opdringerige reclame. Advertenties die onverwacht muziek afspelen bijvoorbeeld of die de content op de pagina pas na 10 seconden weergeeft. Dat doet het bedrijf om te vermijden dat internetgebruikers nog adblockers gaan installeren, om er zo voor te zorgen dat online adverteren ook op lange termijn een verdienmodel blijft voor contentmakers. Om de uitgevers daarnaast te helpen om nieuwe inkomsten te genereren, creëerde Google ook Funding Choices, een tool die de gebruikers van adblockers via een nieuwe versie van Google Contributor voorstelt te betalen om alle reclame van een site te verwijderen.
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]