Internetbrowser Chrome gaat vanaf begin volgend jaar bepaalde online advertenties blokkeren, zo staat te lezen in een blogpost van moederbedrijf Google. Meer bepaald gaat het over reclame die niet voldoet aan de standaarden van de Coalition for Better Ads, zoals opdringerige reclame. Advertenties die onverwacht muziek afspelen bijvoorbeeld of die de content op de pagina pas na 10 seconden weergeeft. Dat doet het bedrijf om te vermijden dat internetgebruikers nog adblockers gaan installeren, om er zo voor te zorgen dat online adverteren ook op lange termijn een verdienmodel blijft voor contentmakers. Om de uitgevers daarnaast te helpen om nieuwe inkomsten te genereren, creëerde Google ook Funding Choices, een tool die de gebruikers van adblockers via een nieuwe versie van Google Contributor voorstelt te betalen om alle reclame van een site te verwijderen.

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]




