Internetbrowser Chrome gaat vanaf begin volgend jaar bepaalde online advertenties blokkeren, zo staat te lezen in een blogpost van moederbedrijf Google. Meer bepaald gaat het over reclame die niet voldoet aan de standaarden van de Coalition for Better Ads, zoals opdringerige reclame. Advertenties die onverwacht muziek afspelen bijvoorbeeld of die de content op de pagina pas na 10 seconden weergeeft. Dat doet het bedrijf om te vermijden dat internetgebruikers nog adblockers gaan installeren, om er zo voor te zorgen dat online adverteren ook op lange termijn een verdienmodel blijft voor contentmakers. Om de uitgevers daarnaast te helpen om nieuwe inkomsten te genereren, creëerde Google ook Funding Choices, een tool die de gebruikers van adblockers via een nieuwe versie van Google Contributor voorstelt te betalen om alle reclame van een site te verwijderen.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]