Google Chrome wil opdringerige reclame blokkeren

Internetbrowser Chrome gaat vanaf begin volgend jaar bepaalde online advertenties blokkeren, zo staat te lezen in een blogpost van moederbedrijf Google. Meer bepaald gaat het over reclame die niet voldoet aan de standaarden van de Coalition for Better Ads, zoals opdringerige reclame. Advertenties die onverwacht muziek afspelen bijvoorbeeld of die de content op de pagina pas na 10 seconden weergeeft. Dat doet het bedrijf om te vermijden dat internetgebruikers nog adblockers gaan installeren, om er zo voor te zorgen dat online adverteren ook op lange termijn een verdienmodel blijft voor contentmakers. Om de uitgevers daarnaast te helpen om nieuwe inkomsten te genereren, creëerde Google ook Funding Choices, een tool die de gebruikers van adblockers via een nieuwe versie van Google Contributor voorstelt te betalen om alle reclame van een site te verwijderen.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]