Google stoot Apple van de troon

Google is momenteel het meest waardevolle merk ter wereld en stoot daarmee concurrent Apple van de troon. Dat blijkt uit de jaarlijkse Global 500-ranglijst van Brand Finance, dat het Britse merkwaarderingsbureau deze week publiceerde. Zo steeg de merkwaarde van Google in 2016 met 24% tot een kleine 110 miljard dollar. Die van Apple daarentegen daalde met zo’n 27% van bijna 146 miljard naar 107 miljard. Amazon bleef dit jaar haar derde plaats behouden.
Om de merkwaarde vast te stellen, kijkt Brand Finance onder meer naar de marktinvesteringen, de bekendheid en de tevredenheid van het personeel. In ons land komt KBC met een merkwaarde van 3,7 miljard dollar als beste uit de bus , gevolgd door BDO International (2,7 miljard dollar) en AB InBev (2,4 miljard dollar).
Verder kijkt het merkwaarderingsbureau ook naar welk merk het sterkste is, waarbij gekeken wordt naar de bekendheid, financiële resultaten en de emotionele band die mensen bij het merk hebben. Op dat vlak staat Lego wereldwijd op nummer één, gevolgd door Google en Nike.
The Brand Finance Global 500 2017
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]