- 02/10/2025
13:00 - 20:00 - White Cinema Docks Bruxsel, Boulevard Lambermont 1, 1030 Schaerbeek
Op donderdag 2 oktober 2025 vindt in White Cinema Docks Bruxsel een nieuwe editie plaats van het Media in Transition symposium, een niet te missen afspraak voor professionals uit communicatie, marketing en media.
Dit jaar staat het symposium in het teken van de toenemende impact van artificiële intelligentie op het volledige medialandschap. Bij deze gelegenheid zal Gregory Cosman, head of AI & transformation bij Serviceplan Belux, samen met Matthieu Vercruysse zijn expertise delen over de integratie van AI in creatieve agency's.
Als pionier in de toepassing van AI binnen de reclamesector zal Gregory Cosman concrete inzichten geven in hoe agency's hun creatieve processen kunnen transformeren met AI, van ideeëngeneratie tot de productie van innovatieve en performante campagnes. Zijn bijdrage maakt deel uit van de sessie “De AI-revolutie in de media”, die ook het gebruik van artificiële intelligentie in mediabureaus, onderzoeksinstituten en regies zal belichten.
Het symposium vindt plaats van 13.30 tot 18.00 uur en biedt een volledig programma in drie delen:
Nieuwe vormen van audio- en videoconsumptie
-
The Rise of Podcasting: From trend to trusted medium (Bart Gunst)
-
Beyond Linear: Navigating the Liquid Future of Video (Jeroen Coeymans)
Evolutie van kijk- en luistermetingen
-
XMP: de toekomst van crossmediameting (Dominique Vancraeynest)
-
NMO VideoTotaal in Nederland (Liesbeth Nekkers)
-
The best of both worlds: embracing survey and passive measurement (John Carroll)
-
Paneldiscussie gemodereerd door Corentin Franzin
De revolutie van AI in de media
-
Integratie van AI in mediabureaus (Els Thielemans)
-
Integratie van AI in onderzoeksinstituten (Isabelle Mérillou)
-
Integratie van AI in creatieve bureaus (Gregory Cosman & Matthieu Vercruysse)
-
Integratie van AI in de media zelf (Lisa Blommaert)
-
Paneldiscussie gemodereerd door Matthias Langenaeker
Het symposium belicht ook het crossmediale XMC-project in Vlaanderen en operationele methodologieën in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Zo wordt de evolutie van mediakijk- en luistermetingen in een continu veranderend medialandschap zichtbaar gemaakt.
Praktische informatie:
-
Locatie: White Cinema Docks Bruxsel, Bld Lambermontlaan 1, 1030 Brussel
-
Ontvangst vanaf 13.00 uur, symposium 13.30–18.00 uur, netwerkdrink om 18.00 uur
-
Tarieven: CommPass-leden gratis, niet-leden €300
-
Meer informatie over lidmaatschap en “Company Membership”
Sprekers 2025: Els Thielemans, John Carroll, Jeroen Coeymans, Isabelle Mérillou, Bart Gunst, Dominique Vancraeynest, Liesbeth Nekkers, Gregory Cosman, Matthieu Vercruysse, Lisa Blommaert, Matthias Langenaeker en Corentin Franzin.
Deze editie biedt een compleet overzicht van de transformaties in de sector: crossmediale consumptie, nieuwe kijk- en luistermetingen en de integratie van AI in creatieve en mediapraktijken.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]