GroupM versterkt Digital Leadership Team

News / People

De laatste vijf jaar heeft GroupM zijn digitale teams massaal uitgebreid. De groep telt nu meer dan 100 digitale experts verspreid over de verschillende entiteiten van GroupM, Mindshare, Maxus, Wavemaker, OpenMind, L’Équipe L’Oréal en Xaxis

“Wij geloven in klantgerichtheid, one voice approach, schaalvoordeel, efficiënte oplossingen en gedeelde technische intelligentie over alle entiteiten heen om de beste diensten aan al onze klanten te leveren,” klinkt het bij GroupM. “We hebben onze organisatie scherper en toekomstbestendig gemaakt, in lijn met wat we twee jaar geleden deden voor video, audio, publishing en trading. We hebben een sterk digitaal leiderschapsteam opgericht, @GroupM, dat ongeëvenaarde voordelen zal bieden aan de verschillende entiteiten en hun klanten.”

Op @GroupM-niveau zijn er teams die verantwoordelijk zijn voor tracking & ad-operations, analytics, performance & e-business consultancy, SEO, productie, content & community management, tech consultancy, data & insights en dashboarding. Het team zal alle andere entiteiten begeleiden om voor een one voice aanpak te zorgen op commercieel niveau, digital trading, operationele uitmuntendheid in media, productontwikkeling, technologische platformen en automatisering.

Jean-Michel Depasse is in dat kader gepromoveerd tot chief digital officer van GroupM, Michel Ferro wordt chief technology officer. Tegelijkertijd werd het digitale leiderschap binnen elk bureau versterkt: Jelle De Wit wordt head of digital van Mindshare, Sébastien Reps wordt chief innovation officer van Maxus en Simon Duquenois komt aan het hoofd te staan van Xaxis. Gaëlle Daoust werd eerder al benoemd tot chief digital officer van Wavemaker.