Happiness en ICF Next maken kans op ACT Care Awards 2025

4schools / Awards / News

De ACT Care Awards zijn terug voor 2025 en bevestigen opnieuw hun focus op het erkennen van reclamecampagnes die zorg voor mensen en het milieu centraal stellen in hun boodschap. Dit jaar zijn 30 campagnes geselecteerd uit 131 inzendingen, gekozen vanwege hun innovatieve gebruik van creativiteit om urgente sociale en ecologische uitdagingen aan te pakken.

De ACT Care Awards, opgericht in 2008, zijn uitgegroeid tot een benchmark in de sector voor het onder de aandacht brengen van campagnes die bewustwording stimuleren en verandering inspireren. Inzendingen uit het verleden en het heden bestrijken een breed scala aan kritieke kwesties, waaronder volksgezondheid, mensenrechten, duurzaamheid, veiligheid en onderwijs.

De shortlist voor 2025: wereldwijde uitmuntendheid in creatieve reclame.
Dit jaar waren er 131 inzendingen van 74 bureaus uit 32 landen, ondersteund door 97 adverteerders. Na een intensieve eerste beoordelingsronde door een wereldwijd panel van 29 creatieve professionals uit 18 verschillende landen kwamen 30 campagnes als beste uit de bus. Deze campagnes, die ook 15 landen vertegenwoordigen, zijn verdeeld over drie hoofdcategorieën. Klik hier om de lijst van genomineerden te bekijken.

En zijn daar Belgische nominaties bij? Jawel!

  • Memory Shots – Kodak by Happiness Brussels, an FCB Alliance, Belgium
  • Pass it on – European Parliament by  ICF NEXT, Belgium

De winnaars worden bekendgemaakt op 10 december in Brussel, de dag dat op dezelfde plek (de Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis) de EACA Effie Europe Awards worden uitgereikt.