Blote borsten Spa zaaien verdeeldheid

Crea / News
Met haar campagne “Beter drinken. Beter leven” spoort het Belgisch mineraalwatermerk Spa haar landgenoten aan om beter te drinken om zo beter te leven. Een missie puur uit het hart van het merk waar ook het Belgische model Linda Deplacie (61 jaar) zich achter schaart. Op 28 februari deed Spa een oproep aan heel België met een opvallende outdoor-en krantencampagne met model Linda Deplacie die een ode brengen aan de kracht van puurheid. Bovendien start Spa een eigen Academie waarmee jong en oud op een positieve en interactieve manier wordt geïnspireerd om gezond te drinken. De Academie is te vinden op de social-mediakanalen van Spa en op www.spa.be.
Opvallend: anno 2022 is bijna alle naakt uit de reclame verdwenen. En het mag dus geen verbazing wekken dat deze affiche - onder meer te zien in kranten maar ook in treinstations, niet door iedereen goed wordt onthaald.
Om haar campagne kracht bij te zetten, organiseerde Spa een representatief onderzoek dat onderzoeksbureau Indiville uitvoerde onder ruim 1000 Belgen (februari 2022). Enkele belangrijke conclusies:
Gezonder leven; het staat al jaren op de wishlist van vele Belgen. Aan de eigen gezondheid wordt zelfs meer belang gehecht dan aan familie of persoonlijke vrijheid. Bij gezond leven denken we meteen aan gezond eten (49%), direct gevolgd door genoeg bewegen (44%). Een derde aspect – beter drinken – speelt veel minder bewust een rol in het streven naar een gezonde levensstijl. Slechts 7% van alle Belgen associeert ‘gezond leven’ meteen met beter drinken.
DE PUURHEID DIE JE VERDIENT
Spa wil zich als grootste mineraalwatermerk van Europa engageren om meer mensen te helpen beter te drinken. Melanie Decelle, marketing director Spadel Benelux: “Het is onze verantwoordelijkheid, zo voelen we dat in elke vezel van ons merk. We willen graag gezonder leven, maar realiseren ons onvoldoende dat naast gezond eten en bewegen ook beter drinken hierbij belangrijk is: bewust kiezen voor onbewerkte zuiverheid en natuurlijke ingrediënten. Geef jezelf de puurheid die je verdient, bij elke slok, elke dag, een leven lang. Je lichaam zal je dankbaar zijn! We willen deze missie met plezier en positieve inspiratie uitdragen, ongeacht de leeftijd. Daarom zijn we ook ongelofelijk trots op Linda Deplacie als onze ambassadrice.”
KRACHTIG BEELD
1 beeld zegt meer dan 1000 woorden. In 2022 werd model Linda Deplacie (61 jaar) opnieuw gefotografeerd nadat ze ook al in 2002 en in 1985 in al haar puurheid in beeld was gebracht. Linda is dé ambassadrice van de filosofie van Spa; ze is al generaties lang het toonbeeld van tijdloze puurheid, door gezond te leven en te drinken. Linda Deplacie: “Ik ben trots op het ambassadeurschap van deze krachtige boodschap van Spa. De boodschap die ik als ambassadrice van Spa wil uitdragen is dat iedereen beter en gezonder kan leven. Het is niet moeilijk: beter eten, beter bewegen en dus ook… beter drinken. Het is een kleine inspanning, maar maakt een groot verschil. En het maakt ook gelukkiger, op elke leeftijd. Ik denk dat ik daar wel een bewijs van ben.” De campagne met Linda Deplacie is vanaf 28 februari te zien op grote schermen in België en Nederland, via social media, een influencercampagne en in printmedia.
Credits
Client: Spadel
Contacts: Mélanie Decelle, Séverine Du Champs, Zocha Mikolajczyk, Tamara Daumerie, Marjolein Dieleman
Ambassadrice: Linda Deplacie
Agency: Happiness Brussels
Executive Creative Management: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Philippe Fass, Katrien Bottez
Concept Providers: Philippe Fass, Tom Berth, Geert De Rocker
Head of Content: Lode Vochten
Copywriters: Tom Berth, Geoffrey Hantson, Dee Verwaertermeulen, Elmer Tazartez
Head of Production: Bart Vande Maele
Producer: Arthur De Wachter
Motion Designer: Bart Callaerts, Matthias Vandenbosch, Karlien Huygels, Aline Schmitt
Behind the scenes DOP: Thomas Van der Vennet
Photographer 2022: Kris Vandamme
Retouching: Yelle Vandenbruaene
Strategic Director: Isabelle Koelman
Business Director: Kris Van den Brandt
Account team: Stef Cuypers, Emmanuelle Hoet
Connectivity & Content Director: Marine Vandenplas, Elise Van Craen
Head of Studio: Romaine Dhainaut
DTP: Alexandra Carosielli
Head of Design: Dries Lauwers
Graphic Designers; Lisa Leloux, Jules Scharpé
Mediabureau: Space
PR: Walkie Talkie
Research agency: Indiville
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
READ MORECorporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
READ MOREMarketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
READ MORECustomer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
READ MORE
Olifanten in België: Ogilvy Social.Lab lanceert nieuwe Côte d'Or x Lotus Biscoff smaak
Crea / News / Sub
Wanneer twee love brands eindelijk de handen in elkaar slaan, mag dat niet […]
READ MOREPLUG, PLAY, CONNECT! TADAAM lanceert nieuwe campagne met OONA/BAAS
Crea / News / Sub
Met de lancering van TADAAM Mobile Unlimited zet de Belgische telecom challenger TADAAM […]
READ MORETututut! Brussels Family en Joe Public geven zwangerschapsadvies dat écht telt
Crea / News / Sub
“Mag je dat wel eten?” “Heb je al een draagdoek?” Aanstaande ouders worden […]
READ MORE