Havas Brussels shopt op Brussels Airport

Crea / News / Retail

Een luchthaven is meer dan alleen maar een luchthaven. Het is een plek waar we vertrekken en thuiskomen. Een doorgangscentrum, maar ook een plaats waar mensen werken, praten, zich ontspannen... en shoppen. Al is rondwandelen met al die boodschappen niet altijd even handig.

Daarom lanceren Brussels Airport en Lagardère Travel Retail Belgium hun e-commerceplatform. Een service waarmee reizigers online kunnen shoppen, genieten van interessante deals en hun aankopen kunnen oppikken in drie afhaalpunten op de luchthaven. Wanneer ze vertrekken, zodat ze eventuele wachtrijen aan de kassa en de bijhorende stress vermijden, of wanneer ze terugkomen, zodat ze niet moeten reizen met hun aankopen. Met die service wil Brussels Airport de passagierservaring wil verbeteren.

Om dit e-commerceplatform te lanceren, deed Brussels Airport een beroep op Havas Brussels. Het bureau stond in voor de creatie van een digitale en social media campagne. De content en visuals werden volledig inhouse gemaakt en ensceneren alle producten die beschikbaar zijn op het e-commerce patform van Brussels Airport. De eerste elementen van deze campagne zien het levenslicht op twee essentiële retailmomenten: Black Friday en het eindejaar. Het is een co-creatie tussen Brussels Airport en Lagardère Travel Retail Belgium, waarvan de producten op het nieuwe e-commerce platform worden aangeboden.