Om hun limited editions te promoten, creëerde HeadOffice voor M&M’s de ‘Kraak de Smaak’-campagne. In dat 360°-concept zette HeadOffice een chatbot in. Aan de interactieve wedstrijd namen meer dan 20.000 fans deel. Tips van M&M Yellow zetten hen op weg om de juiste smaak van de limited edition te vinden. En hoe meer interactie, hoe meer clues ze kregen richting de oplossing en de smakelijke beloning.
Van iedereen die een conversatie aanging met M&M Yellow, raadde 37,15% de smaak juist. Daaruit werden dan drie winnaars verkozen tot M&M’s Ambassadors. Zij kregen van juli tot december elke maand een M&M’s pack met prijzen.
De campagne verliep via diverse online-mediakanalen zoals Facebook en Instagram.
Na de eerste wave met de chatbot volgde dan een ‘Koop & Win’-actie. Wie een M&M’s Salted Caramel-pack kocht, kon met de on pack-barcodes meespelen met een online jackpot en zo prijzen winnen. “Deze sterke cijfers tonen de kracht van een chatbot in een multichannel-aanpak,” zegt Evi Malcorps, client service director bij HeadOffice.
Met een brede campagne die ook op televisie liep was 2019 het jaar van M&M’s Salted Caramel. HeadOffice creëerde naast de twee communicatiewaves op social media ook veel instore-materiaal. De 360°-communicatie maakte dat M&M’s overal aanwezig was, en de limited edition zich ontpopte tot een van de populairste smaken.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]