HeadOffice zet Ici Paris XL neer als Expert in Beauty

Crea / News

HeadOffice heeft voor Ici Paris XL een nieuwe positionering uitgewerkt voor haar contentmarketing. De beauty retailer opereert in een zeer competitieve markt waarin concurrenten elkaar bestoken met voortdurende promoties. HeadOffice heeft daarom samen met Ici Paris XL gezorgd voor de duidelijke positionering van ‘Expert in Beauty’. Deze werd vervolgens getest in een organische en paid social media-campagne.  

Hoe? Vanuit een SEO analyse bepaalde HeadOffice de 12 beautythema’s die in deze periode het meest relevant zijn voor de Belgische beautyfans. Deze werden vertaald in 12 how-to video’s, ondersteund met een blogartikel op de Ici Paris XL blog.

Om de content verder te promoten, werden in deze eerste fase enkel Facebook en Instagram ingezet. De doelgroep werd aangesproken met verschillende creatieve formats die speciaal ontworpen waren om een hoge interactie en engagement op sociale media te bekomen.

Sinds het live gaan van de content rond de consumentenvragen is er een verdubbeling van de traffic naar de blogomgeving vanuit social. De engagement rate van de posts is daarbij beduidend gestegen. De video’s zelf hebben een hoge retention rate: mensen kijken gemiddeld 71,05% van de video uit, wat hoger ligt dan de benchmark van 50%.