Heeft L'Oréal heimwee naar de toekomst?

Op 16 oktober lichtte Jean-Marc Auverlau, CEO van L’Oréal Benelux, toe hoe L'Oréal digitaliseert tijdens een BMMA Lunch in Jeux D’Hiver. Digitalisering speelt al lang een rol bij L’Oréal. Vandaag wil het merk zijn marketing opnieuw uitvinden en komt het dagelijks nieuwe trends tegemoet. Auverlau schetste de context, waarin L'Oréal, mede door acquisities, een leidende rol speelt in de wereld van de cosmetica. Op het kruispunt van digitalisering en marketing analyseerde L’Oréal de manier waarop consumenten media gebruiken, merkvoordeuren ontwikkelen en producten kiezen. Met de opkomst van smartphones ging artificiële intelligentie een rol spelen bij die analyse. "Ze gaan niet op het internet, ze leven in het internet," stelde hij vast.
Daarom omarmt L'Oréal ook augmented reality, legde CMO François Simon vervolgens uit in een workshop: "Zo is er Modiface, te vinden op onze merkensites en op Facebook. Modiface is van oorsprong een Canadees bedrijf, oen werd vergenomen door L'Oréal in maart 2018. Men ontwikkelde er een technologie voor virtuele 3D-maquillage, kleuring en huiddiagnose." En L'Oréal gelooft absoluut in de digitale toekomst, benadrukte François Simon: "We zijn ervan overtuigd dat onze vrouwelijke consumenten er klaar voor zijn om gebruik te maken van virtuele diensten zoals maquillage en kleuring. En de technologie daarvoor is erg gemakkelijk te gebruiken, zonder dat men een app moet installeren of zo."


Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]


