Heineken en WeWantMore lanceren Desperados Exotiqa

Crea / News

Na een internationale pitch vorig jaar is het eerste werk van WeWantMore voor The Heineken Company er: Desperados Exotiqa. De Antwerpse designstudio ontfermde zich over de strategie, visuele identiteit, naamgeving, verpakking en fotografie van het nieuwe merk. Exotiqa is een nieuwe reeks alcoholische dranken op basis van gefermenteerd fruit. Deze innovatie onderscheidt zich van het Desperados-gamma, terwijl het trouw blijft aan de essentie van het moedermerk.

Exotiqa belooft een sensationele reis als geen ander. Met het expressieve design en zijn verleidelijke smaken nodigt deze drank consumenten uit om nieuwe smaken te ontdekken en te genieten van de spanning van het onbekende. “Door verder te kijken dan de archetypische Mexicaanse referenties van Desperados zelf, wilden we Exotiqa een eigen stem geven. Een identiteit geïnspireerd op de Latijns-Amerikaanse jeugdcultuur die een frisse kijk op traditionele elementen met zich meebrengt. Een merk dat de spanning van het avontuur en plezier van het onbekende oproept en de nieuwigheid van de drank omarmt," zegt Sebastien Greffe, creative director bij WeWantMore. Desperados Exotiqa zal worden getest in Frankrijk en België voordat het op andere markten wordt uitgerold. In België werd Exotiqa eind mei gelanceerd bij Extrema Outdoor.

Credits

Agency: WeWantMore
Client: The HEINEKEN Company - Desperados

Client names: Priscila de Almeida Prado Fins & Richard Grosmann, Etienne Bachellier, Marie Somers, Margot Aerts, Zineb Bougja, Eve Lemaitre, Thibault Tran

Strategic Director: Thomas Vandan Abeele Creative Director: Sebastien Greffe
Senior Designer: Kenny Smet
Business Director: Janpieter Mels

Client Service Manager: Rosemarijn Bol Raap Senior Copywriter: Zita Van Dijck
Production company: Initials LA
Photography: Fred Uyttenhove & Yaqine Hamzaoui Video: Louis Vielle