Vanuit zijn passie voor het wielrennen lanceert Het Nieuwsblad samen met Škoda een nieuwe reeks van de podcast ‘De koers is van ons’. Een wielerpodcast waarin tien afleveringen lang de voorjaarsklassiekers en de Giro onder de loep worden genomen.
Podcasts zitten in de lift en winnen steeds meer aan populariteit. Vanuit die insteek breit Het Nieuwsblad een vervolg aan eerdere reeksen zoals ‘Speeddate Ronde Van Vlaanderen’, ‘Podcast Tour’, ‘Speeddate Flandrien’ en ‘Podcast Veldrijden’. ‘De koers is van ons’ is niet zomaar een slogan, het is het hele jaar door het motto van Het Nieuwsblad. Het concept blijft dan ook behouden: een no nonsense podcast waaraan wielerliefhebbers hun hart kunnen ophalen.
Škoda vormt vanuit zijn grote voorliefde voor het wielrennen een sterke tandem met Het Nieuwsblad voor deze wielerpodcast. Tussen maart en mei neemt host Michaël Van Damme in deze nieuwe reeks de luisteraar 10 afleveringen lang mee doorheen het eerste deel van het wielerseizoen. Dit telkens in het gezelschap van een spraakmakende gast. Niet alleen de voorjaarsklassiekers, maar ook de Giro komen uitgebreid aan bod.
Dat Škoda de officiële autosponsor is van meerdere wielerwedstrijden, zoals bijvoorbeeld de Tour de France, maakt van het automerk de ideale partner voor deze podcastreeks. Het resultaat? Een exclusieve samenwerking waarin beide partijen de koers claimen. Tijdens elke podcast aflevering wordt er op verschillende momenten aandacht besteed aan Škoda. Zo is er ruimte voor wist-je-datjes, anekdotes en andere vermeldingen die de link van Škoda met de koers duidelijk bevestigen.
“Dankzij Škoda kunnen wij onze podcastreeks in de toekomst nog professioneler uitbouwen. Bovendien is het als wielerpodcast leuk een sponsor te hebben die koers ademt en leeft,” zegt Guillaume Maebe, chef sport online van Het Nieuwsblad.
“Škoda werd geboren uit een merk van fietsenbouwers. We hebben in ons 125-jarig bestaan nog niets van onze affiniteit met de koers verloren: de Tour de France, de Vuelta en in 2021 het WK Wielrennen om er slechts enkele te noemen, zijn wielerklassiekers waarin onze Škoda-wagens de wielerploegen telkens opnieuw op “Simply Clever” wijze ondersteunen,” vertelt Grietje François, marketing project & brand content manager van Škoda. “MediaCom en Mediahuis gaven ons de nodige inzichten omtrent de effectiviteit en de betrokkenheid van de doelgroep op dit relatief nieuw medium. Partner worden van de podcast ‘De koers is van ons’ was dan ook een logische aanvulling.”
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]