VUB-Yamina Krossa Fonds en LDV United schenken moed met CUPS OF COURAGE

Crea / News

1 op 8 vrouwen in België wordt geconfronteerd met borstkanker. En ook al is dat cijfer het slechtste van Europa, toch is het vooral nog een ander cijfer dat angst inboezemt. Want ook al vechten vele vrouwen (en ook mannen) met succes tegen borstkanker, de kans op een herval blijft reëel. En 90% van alle kankersterfgevallen zijn bovendien te wijten aan een herval met uitzaaiingen. Daar word je wel heel stil van.

Het VUB-Yamina Krossa Fonds ondersteunt het onderzoek naar het voorkomen van een herval. En daar zijn middelen voor nodig. Daarom sloeg ze de handen in elkaar met LDV United om een fundraisingcampagne op poten te zetten: ‘Cups of Courage’. Handgemaakte keramieken koffietassen naar het model van 3 ex-borstkankerpatiënten.

Maak kennis met Sabrina, Anne-Marie en Kevin...

Zij stonden zowel fysiek als mentaal model voor keramiekartist Laura Strybol die van borstkopjes haar handelsmerk maakte. Hun moedige verhaal en karaktertrekken vind je terug in de koffiekoppen die hun naam dragen. Je kan ze online bestellen via cupsofcourage.be en nog de hele maand oktober (die in het teken staat van borstkanker) ontdekken in Fosbury & Sons Antwerpen. Daar kan je je koffie drinken uit deze limited edition koffiekoppen, al dan niet samen met Yamina zelf of met een podcast met het verhaal van Sabrina of Kevin in de oren.

“Met ‘Cups of Courage’ willen we allereerst een zeer gevoelig onderwerp bespreekbaar maken. Want praten over borstkanker in het algemeen is moeilijk, laat staan over een eventueel herval. Ik ben dan ook bijzonder trots op Sabrina, Anne-Marie en Kevin die zich zowel letterlijk als figuurlijk blootgaven voor deze campagne. We hopen dat hun verhaal in de vorm van deze koffietassen vele anderen moed kan geven,” vertelt Yamina Krossa.

Op de koffie

Yamina zal de pers, en enkele persoonlijkheden, ontvangen in Fosbury & Sons voor een een-op-eengesprek over borstkanker en de levensbelanrijke studie naar het voorkomen van een herval (met een kop koffie erbij uiteraard).

Wil jij ook moed schenken?

Bestel dan nu jouw limited edition koffiekop op cupsofcourage.be.

Credits

Client: VUB-Yamina Krossa Fonds
Contact: Yamina Krossa
Agency: LDV United
CD: Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
Creation: Chiara Scherpereel
Account Team: Hanne Stoppie, Julie De Preter, Marieken Maes
Strategy: Lorien Verachtert, Thomas Eyskens
Website: Sam Serrien
Video Production Company: Diplomat
Director: Erik Van Overloop
Ontwerp en productie koffiekoppen: Laura Strybol van Bol.L
Podcast Production Company: Sonhouse