Voor mediabureaus is het hoogseizoen. Hoewel: zijn er eigenlijk nog kalme periodes? Voor de meeste bureaus, Space niet te na gesproken, geldt dat de internationale vertakkingen een delicaat probleem kunnen stellen. Dat was recent alvast het geval voor ZenithOptimedia België, dat 'dankzij' het internationale niveau het budget binnenhaalde van Coty, een internationale producent met Franse oorsprong die schoonheidsproducten de markt brengt. Voor François Goddet, CEO van Zenith, is dat een delicate aangelegenheid, aangezien Zenith in zijn portefeuille L'Oréal heeft, bovendien zijn grootste klant. Er moet dus snel een oplossing worden gevonden. Goddet denkt aan het inschakelen van Blue 449, een nieuw internationaal netwerk binnen de groep waarin het Belgische budget van Coty kan worden ondergebracht. Andere mediabureaus hebben het gemakkelijker. Zoals Omnicom Media Group, dat twee poten heeft in België: OMD en PHD. De eerste beheert het budget van Proximus en wil dat zo houden, de tweede verdedigt de kleuren van Telenet. Maar wanneer een oplossing niet voor de hand ligt, moet men zich van zijn inventiefste kant tonen... of terugtreden. Een keuze die net altijd gemakkelijk te maken is.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]