{update}: Hurae en CityCubes lanceren de Bisou Awards: “influencer marketing wérkt, and it’s here to stay”

Influencers rejoice! Dit najaar vindt de allereerste editie van de Bisou Awards plaats, een nieuwe awardshow die de crème de la crème van het Belgische influencerlandschap in de bloemetjes zet. Een broodnodige erkenning voor de sector, volgens de organisatoren. Want ondanks de vooroordelen is één ding incontournable: influencer marketing wérkt, and it’s here to stay. De Bisou Awards werden opgericht door creative agency Hurae en het merk-activatie agentschap CityCubes. Naast Hurae en CityCubes zetten ook de Belgian Association of Marketing en de Influencer Alliance hun schouders onder de awards.
Van hoe we ons geld beleggen (#finfluencer) tot waar we onze frieten in dippen (#sausfluencer): we laten ons vandaag als consument voor zo goed als alles adviseren en inspireren door online persoonlijkheden met een mening. Een niet te onderschatten marketingtool die de voorbije jaren uitgroeide van onbeholpen niche tot de absolute top.
“De influencerwereld is volwassen geworden. Waar het in de early days ging over iemand die een product of service promootte met een vaak lege vermelding, zien we vandaag heel mooie, kwalitatieve en vooral impactvolle content van online persoonlijkheden die écht iets te vertellen hebben. En die willen we met de Bisou Awards in de kijker zetten,” vertelt Hannes Coudenys van creative agency Hurae.
Hoewel het event zijn definitieve datum nog niet wil prijsgeven, zijn er al wel enkele details die we kunnen delen. Zowel influencers, merken als agency's kunnen dit najaar schitteren met hun influencer marketing campagnes. Zo zullen er naast de 12 influencer-categorieën ook Bisoukes worden uitgereikt in de volgende categorieën:
- Bisouke voor meest authentieke samenwerking: Vind de perfecte match! Deze award gaat naar influencer-samenwerkingen waar merkidentiteit en influencer perfect samenkomen. #merkbff's
- Bisouke voor beste resultaten van influencer marketing: Laat zien wat werkt! Deze award is voor de meest effectieve marketingcampagnes met focus op conversie, betrokkenheid en bereik. #besteenuitstekendste
- Bisouke voor meest originele influencer campagne: Deze award belicht baanbrekende samenwerkingen die de grenzen verleggen. #nooiteerdergezien
- Bisouke voor meest impactvolle influencer marketing award: Maak een verschil! Deze award gaat naar campagnes die een positieve verandering in de samenleving teweegbrengen. #veranderingtengoede
It's your time to shine! Ben je trots op een campagne die je afgelopen jaar hebt gerealiseerd in samenwerking met een influencer? Dien dan nu jouw case in en maak kans op een Bisou Award.
Authenticiteit en impact
De kwaliteit van de content is er dus op vooruit gegaan, maar dat is niet de enige reden om influencers in de spotlight te zetten. Volgens cijfers van de Sociale Media en Influencermarketing Barometer volgt 74 procent van de Belgische social mediagebruikers tussen 16 en 39 online influencers. Van die groep geeft een indrukwekkende 33,7 procent aan ooit al een product of service te hebben gekocht op aanraden van een influencer. Content creators hebben dus een enorme commerciële impact. Maar: enkel als de content én aanbeveling authentiek aanvoelt. En dat is ook merken niet ontgaan.
Heel wat merken hebben ontdekt waar de échte meerwaarde van influencers zit, en daardoor is ook hun aanpak veranderd. Waar ze een aantal jaar geleden nog puur op bereik selecteerden, gaan ze nu op zoek naar influencers die voeling hebben met het merk of het product.
Met de Bisou Awards willen we net die influencers en merken vieren, en tegelijkertijd de professionalisering van de sector in de kijker zetten. “Als je kijkt naar de commerciële impact van influencers, en de invloed die ze hebben op gedrag en levensstijl, is één ding duidelijk: we moeten van die negatieve connotatie af. En dat kan alleen door de mooie dingen te vieren.”
"Met CityCubes zijn we altijd op zoek naar nieuwe manieren om merken in contact te brengen met hun consumenten. Dé influencer-awardshow van België organiseren is dan voor ons ook een ideale manier om hier met merken impactvolle activaties op uit te werken die een immense reach en betrokkenheid kunnen genereren. We hebben dankzij de fijne samenwerking die we reeds hadden met Hurae op Smile Safari dan ook besloten om ons mee achter dit initiatief te zetten en we dromen groot! En goed nieuws want er is nog ruimte voor merken, dus aarzel zeker niet ons te contacteren voor een samenwerking!", aldus Dieter Veulemans creatief director & partner bij CityCubes.
Naast Hurae en CityCubes zetten ook de Belgian Association of Marketing en de Influencer Alliance hun schouders onder de awards. De deadline voor het indienen is 10 augustus 2024.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]