Hurae en Citycubes lanceren tweede editie Bisou Awards

- 06/11/2025
- Grand Casino Knokke‑Heist
update (15/10/25)
Het Belgische influencerland maakt zich op voor de tweede editie van de Bisou Awards, die zal plaatsvinden op 6 november 2025 in het Grand Casino van Knokke. Deze prestigieuze ceremonie, met als thema “A Royal Reawakening”, wordt live uitgezonden op Proximus Showcase en via streaming op Pickx.be.
De avond, gepresenteerd door Shauna Dewitt en Evy Gruyaert, belicht 14 categorieën voor contentmakers – van mode tot educatie, en van sport en welzijn tot creativiteit – evenals 6 prijzen voor merken, waarmee de meest strategische en inspirerende samenwerkingen worden erkend.
Dit bericht op Instagram bekijken
origineel artikel (23/06/25)
Creative agency Hurae en merk-activatiebureau Citycubes presenteren de tweede editie van de Bisou Awards. Die vakgerichte awardshow erkent de kracht van influencer marketing, met cases die aantonen hoe effectieve samenwerkingen merken en consumenten blijvend verbinden. Er zijn dit jaar zes nieuwe categorieën in de Bisou for Brands, een aparte competitie die merken beloont die hun marketingstrategie vernieuwen via authentieke, impactvolle influencer-samenwerkingen.
Na een geslaagde première op 16 oktober 2024 in het Grand Casino Knokke‑Heist – met 16 awards, meer dan 500 aanwezigen en meer dan 10 miljoen views online – bewijst de Bisou Awards opnieuw dat influencer marketing meer is dan zichtbaarheid alleen.
enkele cijfers
Influencer marketing heeft ook in België een stevige voet aan de grond. Volgens de SMI Barometer 2024 van Arteveldehogeschool en Comeos volgt 74 procent van de Belgische socialemediagebruikers tussen 16 en 39 jaar actief influencers, content creators of celebrities – vooral via Instagram en TikTok.
Binnen de groep van 16- tot 39-jarigen deed 29,2 procent in de afgelopen drie maanden een aankoop op basis van een influencer-aanbeveling, begon 34,6 procent een merk te volgen op sociale media, en zocht 44,7 procent extra informatie op over een merk of product.
Bij de jongste doelgroep (16–24 jaar) liggen die cijfers nog hoger: 33,7 procent deed effectief een aankoop, 38,5 procent begon een merk te volgen, en 51,3 procent ging op zoek naar extra informatie na een influencer-aanbeveling.
Die resultaten bevestigen de concrete impact van influencer marketing op consumentengedrag en merkbetrokkenheid.

Nieuwe categorieën in 2025 voor Bisou for Brands
De Bisou Awards breiden dit jaar uit met gloednieuwe categorieën bij de Bisou for Brands: Best Product Launch, Best Long-Term Partnership, Best High Budget Campaign, Best Low Budget Campaign, Best Social Impact by a Brand en Best Niche Activation.
Daarmee krijgen ook merken de kans om in de spotlight te staan. Niet zomaar als sponsor of opdrachtgever, maar als echte storytellers en community-builders. De Bisou for Brands bekroont merken die de kunst verstaan om zélf influencers te worden – door creatieve allianties aan te gaan, door impactvolle campagnes te creëren en door hun doelgroep te raken met verrassende, rake en betekenisvolle communicatie. Denk aan campagnes die zich onderscheiden in categorieën als Best Product Launch, Best Social Impact by a Brand en Best Long-Term Partnership.
Merken worden beoordeeld door een professionele jury op vijf zorgvuldig geselecteerde criteria:
● Strategie & doelstellingen (20 procent)
● Creativiteit & originaliteit (20 procent)
● Uitvoering & platformgebruik (20 procent)
● Resultaten & impact (25 procent)
● Relevantie voor de categorie (15 procent)
De open call voor Bisou for Brands loopt van 2 juni tot en met 14 september 2025. Cases kunnen worden ingezonden via bisouawards.be. Wie echter vóór 1 juli 2025 inschrijft, geniet van een voordeeltarief via het early bird-tarief. Mis deze kans niet om je meest impactvolle samenwerkingen in de kijker te zetten tegen een voordeligere prijs.
Beeld: screenshot website Bisou Awards

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]





