IAB organiseert nieuwe afterwork over evolutie van search in tijdperk van AI en retail media

- 25/09/2025
17:00 - 19:00 - iO Campus – WATT Toren (verdieping1) Mechelsesteenweg 271 2018 Antwerpen
IAB (Powered by BAM) organiseert op 25 september een volgend afterwork event over de fundamentele veranderingen in het zoeklandschap. Het event met als thema "The Evolution of Search in the Age of AI and Retail Media", brengt toonaangevende experts samen om te bespreken hoe AI en retail media de regels van online zoeken herschrijven.
Van keywords naar conversaties
Zoeken is niet meer wat het vroeger was, en dat is volgens de organisatoren een positieve ontwikkeling. Tegenwoordig draait het minder om keywords en meer om gesprekken, aanbevelingen en context. Met AI die de manier transformeert waarop mensen ontdekken, verkennen en online interacteren, worden de traditionele regels van SEO en online marketing volledig herschreven.
Twee keynote panels met industrie-experts
Het programma bevat twee diepgaande panels die de kernuitdagingen van moderne zoektechnologie
behandelen:
- Panel 1 - The Real Power of Conversational AI
Dit panel verkent hoe conversationele AI verder gaat dan gescripte antwoorden en echte zakelijke
interacties hervormt, van e-commerce tot klantenservice.
Panelleden:
Rob Woltman (BOL.com)
Greet Dekocker (Becom)
Toon Coppens (DPG Media)
Simon Gourdin (Daikin Belux)
Moderator : Alain Heureux - Panel 2 - The New Rules of SEO
Een verkenning van hoe vooruitdenkende merken in de Benelux-regio zich aanpassen aan AIgedreven zoekresultaten en conversatie-gebaseerde ontdekking.
Panelleden:
Germain Deflandre (Elocos)
Alexandra Bor (LolaLiza)
Clarissa Filius (iO)
Michiel De Wachter (BNP Paribas)
Moderator : Alain Heureux
Voorafgaand aan de panels (17:05-17:40 uur) verzorgen drie AI-experts keynote presentaties:
Dimitris Beis van IAB Europe, Céline Naveau van Semactic en Jelle Plas van iO

Target audience en netwerken
Het evenement richt zich op digital marketeers, strategen, creatievelingen en iedereen die nieuwsgierig is naar de toekomst van online search. Naast de inhoudelijke sessies biedt het event uitgebreide netwerkmogelijkheden, inclusief een netwerkborrel vanaf 19:00 uur.
"Of je nu marketeer, strateeg, creatieveling bent of gewoon nieuwsgierig - dit is dé plek om te verbinden, te leren en te ontspannen. Beschouw het als je cheat sheet voor de toekomst van AI & online search," aldus Alain Heureux, een van de initiatiefnemers.
meer info vindt u op deWEBSITE van het evenement

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]





