Iedereen verdient een mooie kerst voor Kruidvat en DVLR DDB

Crea / News

Kruidvat geeft het startsein voor haar hartverwarmende kerstcampagne: ‘Iedereen verdient een mooie kerst’. De voordeelretailer roept alle Belgen op om zoveel mogelijk geld op te halen voor mensen die in armoede leven. Kruidvat is hiervoor recent een structurele samenwerking aangegaan met de Belgische Federatie van Voedselbanken. 5.000 gezinnen ontvangen een Kruidvat Health & Beautykaart. In de kerstcampagne, een samenwerking tussen DDB Amsterdam en DVLR DDB, vraagt Kruidvat aan de Belgen om mee te helpen: door het aanschaffen van de Kruidvat limited edition showergel, het doneren van spaarpunten en zelfs met een speciaal kerstnummer waarin Metejoor meezingt. De opbrengst komt ten goede aan gezinnen die moeite hebben om financieel rond te komen. 

De feestdagen zijn duur en dit merken helaas veel mensen. Kruidvat vindt dat iedereen een mooie kerst verdient. Dat geldt óók voor mensen die niet de luxe hebben om tijdens kerst uit te pakken. “Wij willen het voor iedereen mogelijk maken om van deze feestdagen iets moois te maken. Onder andere door alle dagelijkse verzorgingsproducten en cadeauproducten zo voordelig mogelijk te maken. Helaas is er een grote groep mensen voor wie ook dát niet betaalbaar is. Maar liefst een op de vijf Belgen heeft moeite om rond te komen. Kruidvat wil er voor iedereen zijn en daarom starten we deze campagne,” zegt Bert Verhoef, managing director Kruidvat Belgium. “Daarnaast bieden we gezinnen in armoede óók op langere termijn een steuntje in de rug en introduceerden we de Kruidvat Health & Beauty kaart. Met deze kaart t.w.v. 25 euro kunnen 5.000 gezinnen in België dagelijkse verzorgingsproducten zoals shampoo, tandpasta en luiers kopen bij Kruidvat. Zo helpen we ook deze groep mensen zich gezond, mooi en goed voelen.” 

Metejoor vult aan: “Het is prachtig om mee te werken aan een kerstnummer waarvan de opbrengst gaat naar gezinnen die leven in armoede. Ik hoop dan ook oprecht dat veel mensen dit nummer gaan streamen. Hoe meer streams, hoe meer mensen we kunnen helpen.”

Een kerstnummer speciaal voor de Belgische Federatie van Voedselbanken

In de nieuwe tv-spot van Kruidvat komt het gezin van hoofdrolspeelster Lies op het idee om een kerstnummer te maken. ‘Sing along for Christmas’ wordt geboren, meegezongen door Metejoor. In de aanloop naar de feestdagen zet Kruidvat alles op alles om een kersthit te scoren. Het kerstnummer wordt ondersteund door bekende influencers zoals @steffi_mercie, @oforios en @nenaschuurmans en is te streamen via de bekende streamingsplatformen, zoals Spotify. Het is te vinden onder de titel ‘Sing along for Christmas’ of te scannen via de QR-codes die verspreid worden voor deze campagne. De opbrengst van alle streams gaat naar de Belgische Federatie van Voedselbanken. 

“Kerst gaat over samen zijn en gezelligheid, maar dat is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend. We zijn dan ook ontzettend blij met deze bijzondere kerstcampagne van Kruidvat. We hopen dat zoveel mogelijk mensen zich bij de oproep van Kruidvat aansluiten en meezingen met ‘Sing along for Christmas’. Zo kunnen we kerst met zijn allen bijzonder maken voor mensen die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken,” vertelt Marc Mertens, Gedelegeerd Bestuurder ad interim van de Belgische Federatie van Voedselbanken.

Kruidvat Sing Along Showergel en spaarpuntendonatie

Daarnaast introduceert Kruidvat vanaf vandaag de limited edition van de ‘Kruidvat Sing Along Showergel’ (€0,99) met een speciale QR-code die verwijst naar het nummer van Kruidvat op Spotify. Op deze manier laat Kruidvat heel België uit volle borst meezingen onder de douche. De volledige opbrengst van de showergel gaat naar de Belgische Federatie van Voedselbanken. Ook kan iedereen met een Kruidvat Voordeelclubkaart tijdens deze campagne de gespaarde punten doneren aan gezinnen die een extraatje goed kunnen gebruiken. Kruidvat verdubbelt bovendien de donatie.

Alle info vind je op www.kruidvat.be/armoede. ​Het kerstnummer is te streamen via Spotify Sing Along for Christmas

Credits

Klant: KruidvatMet dank aan: Belgische Federatie van Voedselbanken
Concept & creatie: DDB Amsterdam, DVLR DDB, Eigen Fabrikaat, Wouter Voges, Maarten Remmers, Bauke Nater, Fiona Boyle, Eline Rasson, Sabine van Pareren, Simone van den Bogaard.
Productie: Jeroen Annokkee, Robbert Aschermann, Tom Raeymaekers, Floris van der Lee.
Samenwerking artiesten: 8ball Music, Crocodile Agency, CNR Records, Billy Torney, Hans Francken.
Artiesten: Metejoor (Joris van Rossem), Miss Montreal (Sanne Hans).
Influencers en PR: oona.agency, Brum Smith.
Media & Social creatie: Mindshare Belgium, StudioM.
Muziek: MassiveMusic Geluid: Earforce.

Foto (c) Cédric Depraetere - Momentum